کانون گیلان میزبان نمایشگاه هفته ملی کودک

نمایشگاه هفته ملی کودک با همکاری نهادهای فرهنگی عضو کمیته هفته ملی کودک به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون‌، نمایشگاه هفته ملی کودک در آیینی با حضور مدیر کل کانون و دبیر کمیته هفته ملی کودک، مدیران ارشد استانی، اعضای کمیته کودک و شرکت پرشور کودکان افتتاح شد.
این نمایشگاه با تلاوت قرآن مجید توسط یکی از کودکان و خواندن متنی در مورد حقوق کودکان توسط عضو فعال کانون به صورت رسمی فعالیت خود را برای کودکان و نوجوانان و خانواده های گیلانی آغاز کرد.
نمایشگاه هفته ملی کودک در گیلان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، گروه برنامه کودک صدا و سیمای مرکز گیلان، هلال احمر، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پلیس راهور، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حفاظت محیط زیست، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل 10 غرفه است.
 این غرفه‌ها با هدف ارایه‌ی مطالب آموزشی، علمی، تربیتی، اجتماعی، بهداشتی، زیست محیطی و فرهنگ بومی محلی و تفریحی و سرگرمی در قالب اجرای فعالیت‌های متنوع کارگاهی، عرضه کتاب و لوح فشرده، بروشور و ایستگاه نقاشی فعالیت می‌کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه‌ها علاوه بر برپایی نمایشگاهی از آثار اعضای کودک مراکز فرهنگی هنری رشت، کتاب و محصولات فرهنگی کانون را نیز عرضه می‌کند.
مربیان کانون پرورش فکری همچنین متناسب با عناوین روزهای هفته ملی کودک، فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی را با حضور کودکان به شکل کارگاهی برگزار می‌کنند.

گفتنی است پس از بازدید کودکان و نوجوانان از غرفه‌های نمایشگاه، فیلم‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رایگان نمایش داده می‌شود.