کد خبر: 223839
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
«بچه گربه» و «کبوترسفید کنار آینه» راهی رومانی شدند

دو فیلم پویانمایی «بچه گربه» و «کبوتر سفید کنار آینه» در بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه آلترناتیو رومانی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم‌های «بچه گربه» به کارگردانی شیوا صادق اسدی و «کبوتر سفید کنار آینه» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده از تولیدات امور سینمایی کانون قرار است روز 16 آبان در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه این جشنواره به رقابت بپردازند.
این پویانمایی‌ها به همراه آثاری از کشورهای ایران، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، روسیه، کرواسی، سوئیس، رومانی و مجارستان به نمایش در خواهند آمد.
فیلم «بچه گربه» به تازگی پروانه زرین بهترین اثر کوتاه یا نیمه‌بلند و جایزه ویژه هیات داوران بیست ‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان را به خود اختصاص داد.
بر همین اساس از ایران انیمیشن‌های «کِرماندو»، «خانم گل میخکی» و «سرقت» نیز در روزهای برگزاری جشنواره رومانی به نمایش گذاشته می‌شود.
جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه آلترناتیو یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های جنوب شرقی اروپا است که با هدف حمایت از فیلم‌سازان منطقه و احیای استعداد فیلم‌سازی برای نخستین بار در سال 1993 راه‌اندازی شده است و هر ساله در ماه نوامبر برگزار می‌شود.
فیلم‌های کوتاه بخش مسابقه این جشنواره با زیرنویس انگلیسی و فیلم‌های بلند و مستند نیز با زیرنویس انگلیسی و یا رومانیایی به نمایش در می‌آیند و در عین حال به صورت ترجمه هم‌زمان برای تماشاگران با استفاده از گوشی قابل استفاده است.
گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه آلترناتیو از 15 تا 19 آبان سال جاری در کشور رومانی برگزار خواهد شد.