کد خبر: 228962
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
«کلوچه دارچینی» برای کودکان اوتیسم اجرا شد

نمایش «کلوچه دارچینی» کار مریم کاظمی روز گذشته یک اجرای ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، در این اجرای ویژه که ساعت 17 روز یکشنبه 21 اردیبهشت انجام شد، بیش از 100 کودک مبتلا به اوتیسم (درخود ماندگی) و والدین‌شان به تماشای «کلوچه دارچینی» نشستند.
در این بیماری، کودک دچار ناتوانی ارتباط با افراد و محیط پیرامون می‌شود و درک متفاوتی از جهان و رویدادهای آن دارد.
مریم کاظمی درباره این اجرا گفت: تجربه‌ای خارق‌العاده داشتیم. در این اجرا ما برای کودکان اجرا نکردیم بلکه با کودکان اجرا کردیم. تمامی فضای اجرایمان را در اختیار بچه‌هایی قرار داده بودیم که دوست داشتند آن را از نزدیک لمس کنند، بیازمایند و درک کنند.
کارگردان و بازیگر نمایش «کلوچه دارچینی» ادامه داد: حضور بچه‌ها در اجرا، کنترل ویژه ای را می‌طلبد که گرچه بسیار دقیق و تخصصی و دشوار است اما امروز به همه ما انرژی مضاعفی داده است.
مریم کاظمی تاکید می‌کند که ماحصل تجربیاتی را که از این اجرای ویژه بدست آورده‌اند مکتوب کرده و در اختیار متخصصان علوم تربیتی و تئاتر قرار می‌دهد.
نمایش کلوچه دارچینی با بازی حسین محب اهری، جواد زیتونی، مریم کاظمی، آنا نمکچیان، سعید عابدی، مهراد زمانی، مریم الهامیان، حسام کلانتری، حسین صفا، شیما میرمحمدی، عماد سالکی، پریسا فلاح‌زاده، حمید فتوحی و احمد دهقان در ساعت 18 هر روز غیر از شنبه‌ها در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تلفن 09357408597 نسبت به هماهنگی اجرا و ذخیره بلیت اقدام کنند.