کد خبر: 229365
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
پایان فصل اول اجرای «کلوچه دارچینی» با 8هزار و 700 تماشاگر

نمایش «کلوچه دارچینی» به کارگردانی مریم کاظمی پس از پشت سر گذاشتن 80 اجرا، میزبان 8هزار و 700 تماشاگر در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش که به دلیل استقبال کم‌سابقه‌ی تماشاگران در روزهای پایانی در دو نوبت بر روی صحنه رفت، در فصل بهار رکوردی تازه از علاقه‌مندی مخاطبان به تئاتر کودک و نوجوان بر جای گذاشت.
حسین موذن مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، استقبال تماشاگران از نمایش «کلوچه دارچینی» را اتفاقی مثبت برای تئاتر کانون دانسته و ابراز امیدواری کرد که با حضور کارگردانان برجسته تئاتر کودک و نوجوان، ارتباط خانواده‌ها با این مرکز روز به روز گسترده‌تر شود.
در عین حال حسین محب اهری بازیگر شناخته شده تئاتر ایران که در این نمایش نقش کوکو ساعت را بر عهده داشت در آخرین اجرای این نمایش گفت: از این‌که بیشتر از 80 اجرا برای خانواده‌ها انجام داده‌ایم و بیش از 8هزار نفر نمایش ما را دیده‌اند خوشحالیم.
وی در ادامه گفت: می‌دانید که رسیدن به این رکورد تماشاگر، آن هم در سالنی که برای 135 نفر صندلی دارد کار ساده‌ای نیست ولی این امر با تلاش و هم‌دلی همه اعضا گروه تئاتر مستقل میسر شده است.
مریم کاظمی کارگردان این نمایش نیز ضمن تاکید بر این‌که پرونده نمایش «کلوچه دارچینی» بسته نشده است گفت: فصل اول اجرای عمومی این نمایش به پایان رسیده و گروه تئاتر مستقل برای فصل تابستان به صحنه باز خواهد گشت.
«کلوچه دارچینی» نوشته دیوید وود، ترجمه سیدحسین فدایی حسین، با بازی حسین محب اهری، جواد زیتونی، مریم کاظمی، جواد اعرابی، آنا نمکچیان، سعید عابدی، مهراد زمانی، مریم الهامیان، حسام کلانتری، حسین صفا، شیما میرمهدی، عماد سالکی، پریسا فلاح‌زاده، حمید فتوحی و احمد دهقان روی صحنه رفت.
طراحی صحنه این نمایش را رضا مهدی‌زاده، طراحی و ساخت عروسک سهیلا باجلان، موسیقی فرید نوایی، طراحی گریم و کلاه گیس افسانه قلی‌زاده، طراحی پوستر و بروشور عماد سالکی و پریسا فلاح‌زاده، عکاسی سیامک زمردی مطلق و روابط عمومی گروه را زهرا شایان‌فر بر عهده داشتند.
تنظیم اشعار این نمایش نیز توسط مریم کاظمی انجام شده و در گروه کارگردانی آن مهراد زمانی، مریم الهامیان، بهروز مهرعلیان، مهری کشوری، حسین صفا، محمدرضا خادمی و عماد جاوید همکاری داشتند.