«دختر کدو تنبل» و «قندک» ویژه هنرمندان اجرا می‌شود

نمایش‌های «دختر کدو تنبل» و «قندک» ویژه هنرمندان در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز پنجم تیر بر روی صحنه می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «دختر کدو تنبل» به کارگردانی علی پاکدست و مریم اقبالی و «قندک» به کارگردانی علیرضا دهقانی جدیدترین تولیدات مرکز تئاتر کانون ویژه هنرمندان نمایش داده می‌شود.
بر همین اساس، نمایش «دختر کدو تنبل» در ساعت 17 و نمایش «قندک» در ساعت 19:30 در مرکز تئاتر کانون اجرا خواهد شد.
داستان نمایش «دختر کدو تنبل» برگرفته از یک قصه فولکور است که در آن خاله‌ی مهربانی که فرزند ندارد هر روز به خانه و باغچه‌اش رسیدگی می‌کند. باغچه در مقابل این محبت‌ها دختری را از داخل یک کدو به او هدیه می‌کند. دختر قصه، دختری تنبل است اما خاله در نمایش به کمک راوی تلاش می‌کند که شیوه زندگی دختر را تغییر دهد....
بر اساس این خبر، سراینده اشعار این نمایش هنگامه مفید است. طراحی و ساخت عروسک را مریم اقبالی و علی پاکدست، طراحی صحنه و نور را سینا ییلاق‌بیگی و موسیقی را نیما حسین‌زاده عهده‌دار بوده‌اند.
در عین حال می‌توان از شادی پورمهدی، محمدرضا مالکی، سلما محسنی اردهالی، معصومه کاظمی، مونا کیانی‌فر، الهام عابدی و سارا اقبالی به عنوان صداپیشگان این نمایش اشاره کرد.
از مریم اقبالی، مونا کیانی‌فر، هانیه حسینی، الهام عابدی و علی باروتی به عنوان بازی‌دهندگان این نمایش عروسکی نام برده شده است.
سعید ابوالخیریان به عنوان راوی و علی باروتی به عنوان دستیار کارگردان در اجرای نمایش عروسکی «دختر کدو تنبل» همکاری دارند.
در عین حال، نمایش «قندک» نیز بر اساس داستان «پیرمرد و نی‌لبک» هوشنگ مرادی‌کرمانی توسط ماندانا عبقری بازنویسی شده است.
قهرمان این نمایش، پیرمردی به نام باباجان است که با بزغاله کوچکش «قندک»، در مزرعه زندگی می‌کند. روزی این بزغاله گم می‌شود و باباجان طبق عادت نی‌لبک می‌نوازد تا او برگردد، اما موفق نمی‌شود تا قندک را پیدا کند...
بر اساس این خبر، از رکسانه عبقری به عنوان دستیار کارگردان، علیرضا حسین‌پور طراح و ساخت دکور، ماندانا عبقری طراح صحنه و لباس، محمدرضا شاملوفرد طراح نور و رکسانه عبقری و محمد بخشی‌زاده عروسک‌گردانان این نمایش عروسکی نام برده شده است.
هم‌چنین ماندانا عبقری، حمیدرضا حسینعلی، محمد بخشی‌زاده، امید رنجکش، ملیحه مقیمی اسفندآبادی و مریم رادپور به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
در عین حال، ضبط و میکس صدای نمایش بر عهده ابراهیم رنجکش، مسوولیت روابط عمومی بر عهده احمدرضا حجارزاده و طراحی پوستر آن بر عهده منصوره کریمی بوده است.
مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله تهران واقع شده است.