کد خبر: 231510
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
انتشار کتاب «این طرف صحرا، آن طرف صحرا» به زبان کُردی

کتاب «این طرف صحرا، آن طرف صحرا» نوشته افسانه شعبان‌نژاد توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان کردی منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب از مجموعه داستان‌های حیوانات شامل 4 داستان با تصویر‌سازی از نیلوفر میرمحمدی آراسته شده و توسط مصطفی ایلخانی به زبان کُردی برگردانده شده است.
«کلاغه پرید»، «همسایه»، «اشی‌مشی» و «این طرف صحرا، آن طرف صحرا» داستان‌هایی است که در این کتاب برای گروه‌سنی الف و ب (3 تا 9 سال) به چاپ رسیده است.
در عین حال داستان «ئه‌و لا ده‌شت، ئه‌و لا ده‌شت» این‌گونه آغاز شده که: زیر گنبد کبود یک صحرا بود. این طرف صحرا یک بز زنگوله‌پا با سه تا بچه بود. آن طرف صحرا یک گرگ، همیشه گرسنه بود. یک روز گرگه از آن طرف صحرا به این طرف آمد و بز زنگوله پا و بچه‌هاش را دید و نقشه کشید که و ادامه داستان...
این کتاب در 32 صفحه تمام رنگی با شمارگان 3هزار نسخه و قیمت 3‌هزار تومان منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.
گفتنی است بسیاری از کتاب‌های کانون تاکنون به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، اسپانیولی، ژاپنی، کُره‌‌‌‌‌‌‌‌ای، لهستانی، ایتالیایی، عربی، نروژی، مالایی، فنلاندی، تایوانی و غیره منتشر شده است.