اختصاص دو قطعه زمین برای ساخت مرکز کانون در زاهدان و مهرستان

استاندار سیستان و بلوچستان هم‌زمان با بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی 2 قطعه زمین را به منظور ساخت مرکز فرهنگی‌هنری کانون در شهرهای زاهدان و مهرستان در اختیار کانون قرار داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی فرخ سالاری مدیرکل کانون استان سیستان و بلوچستان با پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه و با مساعدت مهندس علی اوسط هاشمی استاندار در شهرستان مرزی مهرستان زمینی به مساحت 1هزار مترمربع در اختیار کانون قرار گرفت تا در اولین فرصت، کار ساخت نخستین مرکز فرهنگی‌هنری کانون در این شهرستان آغاز شود.
بر اساس این گزارش مهرستان یکی از شهر‌های منطقه‌ی بلوچستان در نزدیکی مرز پاکستان است و بیش از 45هزار نفر جمعیت دارد که 8 هزار نفر ساکن شهر و بقیه در روستاهای مجاور آن زندگی می‌کنند و شغل بیشتر مردم این ناحیه کشاورزی و دامداری است.
سالاری هم‌چنین افزود: استاندار سیستان و بلوچستان زمینی به مساحت 700 مترمربع را نیز در منطقه پرجمعیت زیباشهر زاهدان در اختیار کانون قرار داد تا کودکان و نوجوانان این ناحیه به زودی از خدمات فرهنگی‌، هنری و ادبی کانون پرورش فکری بهره‌مند شوند.
این زمین می‌تواند به ساخت هفتمین مرکز کانون در شهر زاهدان اختصاص پیدا کند.
گفتنی‌است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر دارای 27 مرکز فرهنگی‌هنری است که با توجه به جمعیت این استان نیازمند توجه بیشتر مسوولان در این زمینه است.