انتصاب محسن ربانی به عنوان مدیرکل جدید کانون استان قم

محسن ربانی، نام مدیرکل جدیدی است که مسوولیت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با حکم مدیرعامل بر عهده می‌گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین معرفی این مدیر جدید کانون روز 19 اردیبهشت در شهر قم و با حضور معاون فرهنگی و مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون برگزار و در آن از خدمات محمد مخلصی مدیرکل سابق و پیش‌کسوت کانون قم نیز تجلیل خواهد شد.
در همین حال محسن ربانی مدیرکل جدید کانون قم که با حکم علیرضا حاجیان‌زاده به این سمت منصوب شده است دارای مدرک کارشناسی ارشد در دو رشته هنر (تولید سیما) و کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی همچنین دانشجوی دکتری در رشته فرهنگ و ارتباطات است.
فارغ‌التحصیلی در دوره عمومی و تخصصی تربیت مربی کودکان و نوجوانان و تحصیل در حوزه علمیه قم به مدت 16 سال و  شش سال حضور در دروس خارج فقه و اصول از دیگر سوابق علمی وی به شمار می‌رود.
او همچنین در کارنامه‌ی کاری خود علاوه بر سوابق آموزشی در حوزه‌ی کودک و نوجوان در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مسوولیت‌هایی مانند معاون فرهنگی و هنری اداره کل امور مجلس و استان‌ها و مدیرکلی استان گلستان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را بر عهده داشته است.
عضویت در گروه کودک و نوجوان مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، شورای بررسی کتاب کودک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، همکاری با مجلات سلام بچه‌ها، پوپک، باران، مهر، قاصدک و... به عنوان نویسنده و شاعر و سردبیری مجله قاصدک همچنین همکاری در تولید بیش از 100 قسمت برنامه و فیلم‌های پویانمایی و سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان به عنوان محقق، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده از دیگر سوابق اوست.
ربانی همچنین دستی در تالیف کتاب‌های کودک و نوجوان به ویژه در حوزه‌ی دینی و اسلامی دارد و آسیب‌شناسی تربیت دینی، بیان مفاهیم دینی برای کودکان و نوجوانان، چهارده قصه از کودکی چهارده معصوم(ع)، قصه‌های من و آقاجون (مجموعه داستان اخلاقی برای کودکان) و یک جرعه از خورشید (مجموعه 14 جلدی زندگی معصومان برای نوجوانان) از جمله تالیف‌های وی به شمار می‌رود.
در همین حال محمد مخلصی مدیرکل سابق از مربیان، کارشناسان و مدیران باسابقه کانون است که بیش از 34 سال خدمت فرهنگی در کانون را در کارنامه‌ی کاری خود در استان‌های اصفهان و قم ثبت کرده است.
وی از سال 1387 به عنوان مدیرکل کانون استان قم فعالیت خود را در این استان آغاز کرد و اکنون به جمع پیشکسوتان کانون می‌پیوندد و بازنشسته می‌شود.