نمایش «گل‌باقالی و روزه کله گنجشکی» به صورت رایگان

نمایش «گل‌باقالی و روزه کله گنجشکی» به کارگردانی بهناز مهدیخواه هم‌زمان با ماه مبارک رمضان به صورت رایگان در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون اجرا می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش اولین تئاتر مدرسه در سال 94 است که با هدف آشنایی بچه‌ها با نمایش‌های سنتی و ارایه مفاهیم دینی به مخاطبان با استفاده از مضامین کتاب‌های درسی برای یادگیری بهتر از کتاب «هدیه‌های آسمانی» سال سوم دبستان برگرفته شده است.
بر اساس این گزارش نمایش «گل‌باقالی و روزه کله گنجشکی» با تکنیک خیمه‌شب‌بازی و موزیکال برای رده‌های سنی الف، ب و ج (5 تا 14 سال) اجرا می‌شود و بهناز مهدیخواه، امیرحسین انصافی و رامین عبدالهی به ترتیب در نقش‌های خیمه‌شب‌باز، مرشد و کمانچه‌نواز ایفای نقش می‌کنند.
گل‌باقالی فرزند7 ساله مبارک و طیاره خانم است که می خواهد روزه بگیرد و بابا مرشد به او می‌گوید چون به سن تکلیف نرسیده باید روزه کله‌گنجشکی بگیرد و همه تلاش می‌کنند به او یاد بدهند چگونه این کار را انجام دهد بنابراین هرکدام از خاطرات کودکی خود می‌گویند تا به او بفهمانند اما هیچ‌کدام نمی‌توانند خوب توضیح بدهند و ادامه ماجرا... .
نمایش «گل‌باقالی و روزه کله گنجشکی» از روز 31 خرداد تا 25 تیر هرروز به جز شنبه‌ها و شب‌های قدر در 2 نوبت صبح و عصر در تالار بوستان مرکز تئاتر کانون و ساعت 10 شب در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اجرا می‌شود.
 در عین حال صبح‌ها ویژه مدارس و مهدهای کودک با وقت قبلی و عصرها ساعت 20 در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع بیشتر و رزو جا به مرکز تئاتر کانون واقع در بوستان لاله تهران مراجعه و یا با شماره 09387337555 تماس بگیرند.