اسامی منتخبان مسابقه نشریه‌نگاری و شعرخوانی رضوی اعلام شد

اسامی برگزیدگان مسابقه نشریه‌نگاری و شعرخوانی رضوی کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره‌‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در مسابقه نشریه‌نگاری در گروه سنی 10 تا 12 سال، اثر «خورشید هشتم» کار سارینا عبدالمالکی، مبینا دهقان، رومینا فردعلیرضایی و الین موسوی با مربی‌گری فرانک فروزانفر از البرز، اثر «آسمان هشتم» کار سپیده سلیمانی، یاسمن ابدرم، ستاره نوازنده و مبینا نوازنده با مربی الهه چاکری از خراسان رضوی، به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
هم‌چنین، از دیگر برگزیدگان این گروه سنی، اثر «ضامن آهو» کار مهدیس عبدی، سها پیری، پرنیا جونزه با مربی‌گری سهیلا مسعودی از ایلام، اثر «مرواتون همه ساله» کار کیانا احمدی، ملیحه موحدزاده، مریم سلیمی، هستی محمدی‌نژاد با مربی‌گری مهدی دشت‌دار از بوشهر، اثر «ایوان زیارت» کار فاطمه هراتی، زهرا غریبی، ملیحه‌سادات ساداتی با مربی‌گری نرگس غنچه از خراسان جنوبی هستند.
بر این اساس، آثار برگزیده نشریه‌نگاری رضوی در گروه سنی 13 تا 15 سال اثر «رزق و روزی و رضا» کار علی کرمی، مهدی احمدی، امیرحسین پیرداده با مربی‌گری سمیه امیری از لرستان، اثر «درسایه‌سار حرم» کار علی رضوانیان، مهدی سپندآسا، محمد اسماعیلی و علی عطایی با مرب‌گری منصوره تقوی‌فرد از فارس، به عنوان منتخبان این مسابقه انتخاب شده‌اند.
هم‌چنین در این گروه سنی، اثر «آینه در آینه» کار آناهیتا ترکمان‌زاده، پریسا حلاجی، فائزه آقالَله با مربی‌گری لیلا قیطرانی از آذربایجان شرقی، اثر «اُقرایی» کار مرضیه بهرامی، نرگس صمیمی، ندا غلامرضایی و فاطمه سادات هاشمی با مربی‌گری ملیحه مردانی از چهارمحال و بختیاری، اثر «یک گنبد طلا» کار رزا توکلی، معصومه محق، نگین آقامحمدیان، فاطمه حاجی‌آبادی و دلارام غلامی با مربی‌گری مرضیه غزالی از خراسان رضوی، از دیگر برگزیدگان هستند.
از دیگر برگزیدگان گروه سنی 13 تا 15 سال باید به اثر «کبوترانه» کار مائده ذاکری زیارتی، فائزه نام‌آور زنگنه و الهه حمزه‌ای با مربی‌گری فاطمه غفاری سروستانی از هرمزگان، اثر «ننه‌ماهی» کار سارا نظری، مهسا زمانی، فاطمه رفیعیان، آیدا طاهرزاده و سمانه عسگری با مربی‌گری فاطمه صالحی از چهارمحال و بختیاری و اثر «خوش‌بوتر از گلاب» کار نگین گوهری، مهشاد علی‌پور، نگین دهقانی، پرستو قربانی با مربی‌گری مریم طالب‌پور از اصفهان اشاره کرد.
در گروه سنی 16 تا 17 سال، اثر «نقشی بر آیینه دل» کار فهیمه حاتمیان، فائزه دهقان و فرشته عباسپور با مربی‌گری اعظم کریمیان از اصفهان و اثر «آبی‌ترین رویش»  کار نیلوفر کیانی‌مقدم، لاله زارع و زهرا رستمی‌نژاد و مربی‌گری فرزانه صالحی از چهارمحال بختیاری، منتخب شدند.
هم‌چنین اثر «بیت‌الشمس» کار امیدرضا شیرازی، امیررضا سعیدی‌خواه، حمیدرضا شمس و علی‌اصغر بنی‌پور با با مربی‌گری آزاده مزرعی از تهران، اثر «زیارت عشق» کار غزل محمدی‌نژاد، مائده پاسیار، مهدیس غنی‌زاده با مربی‌گری مهری دشت دار از بوشهر به عنوان برگزیدگان گروه سنی 16 تا 17 سال انتخاب شدند.
بر اساس این گزارش، در بیانیه هیات داوران مسابقه نشریه‌نگاری رضوی نیز آمده است: نشریه‌نگاری یکی از خوشایند‌ترین اتفاقات کتاب‌خانه است. رنگ‌ها و کلمه‌ها فقط بهانه‌ای هستند برای دور‌ هم جمع شدن، شکوفایی خلاقیت و پاسخ به پرسش‌هایی متنوع که با خواندن هر کتاب در ذهن کودکان و نوجوانان جرقه می‌زند.
بر این اساس در این بیانیه به مربیان توصیه شده است تا نشریه‌نگاری را به پویاترین فعالیت مرکز تبدیل کنند و به این ترتیب رنگ‌ها و کلمه‌ها جان می‌گیرند و نقشی ماندگار را بر دیوار کتاب‌خانه به یادگار می‌گذارند.
هیأت داوران در این بیانیه توجه به انتخاب موضوع خلاقانه و بدیع و توجه به تمامی ابعاد فرهنگی، سیاسی، علمی، اجتماعی و اخلاقی شخصیت امام رضا(ع)، تعادل و هماهنگی بین استفاده از ابزار هنر و محتوای نشریه را مورد توجه قرار داده‌ است.
در این میان، فرزانه رحمانی، مریم حسینیان و نرگس شیخ‌سفلی از داوران مسابقه نشریه‌نگاری رضوی کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره‌‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) هستند.
در مسابقه شعرخوانی رضوی نیز، در گروه سنی 7 تا 9 سال رومیسا ریگی از سیستان و بلوچستان، دیانا اسدی از مازندران، نسترن فلاح‌زاده از یزد، در گروه سنی 10 تا 11 سال مریم طالبی از مازندران، فاطمه محمدرضایی از کرمان و فاطمه کاربخش از کرمان به عنوان برگزیده معرفی شدند.
در گروه سنی 14 تا 12 سال ریحانه حسن پور از کهگیلویه و بویراحمد، فروزان آقائیان از اصفهان و علی عطایی از فارس و در گروه سنی 17 تا 15 سال احمدرضا نوروزی از خراسان جنوبی، صالح سنگونی از خراسان رضوی و مهدی فرهادی از همدان منتخبان این مسابقه بوده‌اند.
فروغ شایگان، حمیرا خدابنده و انسیه موسویان از داوران مسابقه شعرخوانی رضوی کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره‌‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در این دوره از جشنواره هستند.

 اسامی برگزیدگان بخش کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره رضوی