برنامه‌های اختتامیه بخش علمی جشنواره قصه‌گویی کانون اعلام شد

بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری روزهای ۱۶ و ۱۷ دی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چند نشست تخصصی با موضوع‌های مختلف در بخش علمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار می‌شود.

محور میزگرد اول «قصه‌گویی و آینده» است که ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح روز ۱۶ دی با موضوع «قصه‌گویی از تخیل تا نوآوری، توانمندسازی کودکان و نوجوانان برای ورود به آینده مبتنی بر هوش مصنوعی» با سخنرانی محمد حسینی‌مقدم و مریم صنیع‌اجلال و موضوع «قصه و رسانه» با سخنرانی افشین آزادی برگزار می‌شود.

«قصه‌های قرآنی و مذهبی» محور میزگرد دوم است و ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ با موضوع‌های «بررسی مشخصات قصص قرآنی از دیدگاه علامه طباطبایی» با سخنرانی رحیم امرایی، «تدبر در تربیت داستانی قرآن کریم» با سخنرانی حجه‌الاسلام والمسلمین صدیقی و «بررسی مفاهیم خداشناسی و خودشناسی در قصه‌ها» (ارائه اثر برگزیده) با سخنرانی سیده‌هاجر اکبری‌نودهی برگزار خواهد شد.

همچنین محور میزگرد سوم «قصه‌های کسب و کار» است که ساعت ۱۵ تا ۱۶ با موضوع‌های «مفهوم کارآفرینی، داستان‌های موفقیت کارآفرینان ایرانی و الگوبرداری از آنان» با سخنرانی صبا امیری و «طراحی مدل توسعه تبادل فرهنگی و تعاملات بین‌المللی از طریق دانش و هنر قصه‌گویی» (ارائه اثر برگزیده) با سخنرانی مریم و مینا فراهانی برگزار می‌شود.

«قصه‌های فلسفی» نیز محور میزگرد چهارم است و ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۷:۴۵ به موضوع‌های «صورت‌بندی انواع رویکردهای آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از قالب داستان» (ارتباط مجازی) با سخنرانی فاطمه صدر، «واکاوی مهارت‌های فکری‌شناختی در رمان رضوی بر پایه تفکر چند بعدی» با سخنرانی خلیل بیگ‌زاده و «زبان برساخته‌ی فابک بر اساس دیدگاه صدرالمتالهین» با سخنرانی محمد خیاط‌زنجانی می‌پردازد.

علاوه براین محور میزگرد پنجم «بررسی جشنواره قصه‌گویی» است و ساعت ۱۵ تا ۱۷:۴۵ با موضوع «پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌ای» با سخنرانی مهدی طالعی‌نیا برگزار می‌شود.

در ادامه نیز جمع‌بندی کمیسیون‌ها ازسوی فروهر معدنی دبیر اجرایی جشنواره و عالیه قوامی دبیر جشنواره قصه‌گویی انجام خواهد شد و در پایان ساعت ۱۴ تا ۱۵ بازدید از کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی رقم می‌خورد.

افتتاح گروه تخصصی «مطالعات فلسفه اسلامی برای کودکان و نوجوانان با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی» و افتتاح «مرکز سیار شهرستان سنقر» از برنامه‌های جانبی بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری است.

کانون پرورش فکری بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند و هدف آن بسترسازی برای تولید دانش و تعمیق نگاه به جایگاه و اهمیت قصه و قصه‌گویی است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ تا ۳۰ آذر در شهر یزد برگزار شد. بخش علمی این دوره از جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ۱۴۰۲ در کرمانشاه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =