کانون مرجع خوبی برای توسعه انیمیشن در کشور است

عبدالوحید فیاضی با اشاره به صنعتی‌شدن انیمیشن، از تمام سازمان‌ها خواست اعتبارات و مصوبات لازم را برای توسعه هرچه بهتر انیمیشن در کانون به کار گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عصر روز ۱۷ اسفند، عبدالوحید فیاضی نماینده دوره‌ نهم و منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نور و محمودآباد با حضور در محل کانون از بخش‌های مختلف سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران بازدید و با حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر جشنواره دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به سابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در امور فرهنگی هنری کشور گفت: وقتی نسل ما با کانون آشنا شد، زمینه کاری آن چه از نظر کمی و چه کیفی مانند امروز نبود. عملکرد کانون در آن زمان بیشتر در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان مانند قصه‌نویسی، شعر و... پررنگ بود اما من آن چیزی که امروز مشاهده کردم، توفیق‌های بسیار خوبی در زمینه انیمیشن بود.

کانون مرجع خوبی برای توسعه انیمیشن در کشور است

او تاکید کرد: به نظرم نهاد مهمی که می‌تواند متولی انیمیشن در کشور باشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است؛ آن هم با کارکردی که امروز مشاهده می‌شود. جشنواره‌ای در مقابل ما است که کشورهای زیادی برای شرکت در آن اقدام کرده‌اند و کانون توانسته با چنین اتفاق‌هایی به ایران مرجعیت دهد.

این نماینده منتخب مجلس با تاکید بر این‌که وجه دیگر انیمیشن صنعت است، گفت: فکر می‌کنم کاربری انیمیشن امروز از فرهنگی و آموزشی گسترده‌تر و وارد یک صنعت بزرگ اقتصادی شده است.

فیاضی ادامه داد: کانون می‌تواند بیش از پیش محور و مرجع انیمیشن در کشور باشد. لازم است دولت، مجلس و سازمان‌های مختلفی که می‌توانند کمک‌کننده باشند، این مرجعیت را به رسمیت بشناسند و برای توسعه کانون نه فقط در ایران که در خارج از کشور هم اعتبارها، مصوبه‌ها و توجهات لازم را فراهم کنند.

کانون مرجع خوبی برای توسعه انیمیشن در کشور است

این نماینده دوره نهم مجلس در پایان ضمن امیدواری برای حرکت مجلس دوازدهم در این مسیر گفت: کاری که انیمیشن می‌کند از دست کتاب، سخنرانی و کلاس برنمی‌آید. امیدوارم با همکاری دیگر نمایندگان بتوانیم موضوع انیمیشن را که الهام‌بخش و هدایتگر است با محوریت کانون باز هم ارتقا دهیم.

سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از ۱۳ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

کانون مرجع خوبی برای توسعه انیمیشن در کشور است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =