جشنواره کتاب‌سازی رضوی فرصتی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است

در جشنواره کتاب‌سازی رضوی علاقمندان هم می‌نویسند و هم تصویر سازی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمونه آثار برگزیده‌یکتاب‌سازی رضوی که طی دو سال گذشته توسط کانون استان سیستان و بلوچستان در چارچوب برنامه‌های دهمین جشنواره‌‌‌‌‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) برگزار شد در غرفه‌ای در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
توسعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، تقویت نگرش دینی کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از معارف رضوی از جمله اهداف این جشنواره است.
در این جشنواره مربیان کانون کتاب‌هایی با موضوع‌هایی مانند زندگی امام رضا (علیه‌السلام) از تولد تا شهادت، خواهران و برادران امام رضا (علیه‌السلام) و ارتباط‌شان با امام، معجزات امام رضا (علیه‌السلام)، خاطرات زیارت، سخنان، احادیث و روایت‌های نقل شده از امام رضا (علیه‌السلام) یا در ارتباط با ایشان، شعر و سروده‌ها، قصه و معماری اسلامی (رضوی) امام رضا (علیه‌السلام) و احادیث ایشان را برای اعضا خوانده و آنان خلاصه‌ای از کتاب را انتخاب کرده و به کتاب‌سازی‌ پرداختند.
در همین حال قرار است آثار کتاب‌سازی رضوی این جشنواره در آینده‌ای نزدیک بار دیگر در تهران یا شهر مشهد مقدس نیز به نمایش گذاشته شود.
 دو دوره‌ی این جشنواره در چهارچوب جشنواره‌های 8 گانه‌ی کارگروه کودک ونوجوان جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) برگزار شد.
گفتنی است نمایشگاه دست‌آوردهای کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) که هم‌زمان با دهه مبارک فجر از روز 14 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون آغاز شده است روز 18 بهمن به کار خود داد.