کودکان ایران را وارد میدان ایده‌پردازی کنید

وزیر آموزش و پرورش بر این عقیده است که باز کردن میدان برای ایده‌پردازی کودکان و نوجوانان ایرانی تحولی بزرگ را در نظام آموزشی کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در جریان بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای جشنواره‌های رضوی کانون اظهار داشت: وقتی به آثار هنری کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره‌ نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این بچه‌ها پذیرفته‌اند که می‌توانند ایده و طرح بدهند و دست به خلق آثار هنری بزنند و به نظر من تمامی کودکان باید به این عرصه ورود پیدا کنند.
رییس مجمع عمومی کانون تاکید کرد که نگاه ما به عرصه‌ی تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که به این ایده‌ها و خلاقیت‌های نوآموزان، کودکان و نوجوانان میدان دهیم و در این راه کانون از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ما آن را مغز این برنامه‌ها می‌دانیم.
حاجی بابایی تصریح کرد که تحقق این نوع نگاه به کانون، ما را به یک اقیانوس بزرگ متصل می‌کند و حرکت بزرگی را شکل می‌دهد با نوشتن و انتشار دو یا چند عنوان کتاب یا تربیت تعدادی محدود از کودکان و نوجوانان نمی‌توان به این هدف رسید بلکه باید حدود 20 میلیون کودک و نوجوان ایرانی وارد این میدان بزرگ خلاقیت و ایده پردازی شوند.
وی اظهار نظر کرد که کانون هرگاه به عرصه‌ای ورود پیدا کرده است در واقع وارد خزانه‌ی بزرگی از اندیشه، تفکر و خلاقیت‌های خیل عظیم دانش‌آموزان شده و به واقع فعالیت‌هایش اثرگذار و مثبت بوده است حال در این نمایشگاه با عنوان رضوی کانون به اقیانوسی بیکران متصل شده است.
وزیر آموزش و پرورش این فعالیت‌ها را نوید بخش دانست و در پایان گفت: کانون باید با استفاده از جایگاه مناسب خود و بدون دغدغه‌های اجرایی وارد حوزه‌ی فکر و اندیشه شود و از طریق زبان‌های گوناگون مانند قصه‌گویی، نقد شعر و دیگر فعالیت‌هایش به پرورش خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان بپردازد.
دکتر حاجی بابایی صبح روز 15 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران حاضر شد و از نمایشگاه دست‌آوردهای جشنواره‌های رضوی کانون بازدید کرد.
در این بازدید که سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون نیز وی را همراهی می‌کرد مسوولان هر غرفه توضیح‌هایی ارایه کردند و وزیر آموزش و پرورش نیز یادداشت‌هایی در دفتر یادبود این غرفه‌ها نوشت.
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به عنوان مسوول کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) برگزاری 8 جشنواره را بر عهده داشت که قرار است در یازدهمین دوره‌ی این رویداد در سال 1392 تعداد آن به 16 جشنواره افزایش پیدا کند.