کودکان فرشتگان زمین‌اند؛ با چشم‌هایمان ببینیم‌شان

اگر می‌خواهید فرشتگان آسمان را با چشم‌های زمینی خود ببینید به کودکان نگاه کنید نخِ فطرت پاک آن‌ها، به آسمان متصل است.

این سخنان را مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین گشایش چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اصفهان بر زبان آورد تا در مکانی که جمع زیادی از مسوولان استانی و مدیران کانون و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور داشتند، بر اهمیت توجه به مسایل کودکان تاکید کند.
سید‌صادق رضایی در این زمینه تاکید کرد که یک فرآیند درست و مناسب برای تعلیم و تربیت کودکان به تزکیه‌ی قرآنی آن‌ها منجر خواهد شد و خداوند برای این مساله از ابزار قصه‌گویی به بهترین نحو استفاده کرده و خود مدافع قصه‌گویی است.
وی قصه را عنصری حذف نشدنی از نظام تعلیم و تربیت دانست و یادآور شد که اگر بخواهیم این روش را حذف کنیم بی‌تردید در ارایه‌‌ی معانی و مفاهیم به کودکان و نوجوانان دچار مشکل خواهیم شد.
رییس کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) ادامه داد قصه‌ها از جمله مهم‌ترین و قدیمی‌ترین متون تربیتی و قصه‌گویی از قدیمی‌ترین هنرها به شمار می‌رود که با ارزش‌های آسمانی، الهی و وحیانی پیوند خورده است.
رضایی که در بخش دیگری از سخنانش از قدیمی‌بودن قصه و قصه‌گویی یاد کرده بود، در ادامه این هنر را ابزاری دانست که با شیوه‌ها و امکانات جدید نیز مانند تلفن، موبایل و شبکه‌های مجازی قابل گسترش است.
مدیرعامل کانون در پایان از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره قصه‌گویی به ویژه مدیرکل کانون استان و رسول فرقدانی و جواد سپهری هنرمندان پیش‌کسوت کانون اصفهان که طراحی دکور و فضاسازی جشنواره را بر عهده داشتند قدردانی کرد.
ماکت ضریح حضرت امام رضا(علیه‌السلام) به چهارمین جشنواره قصه‌گویی رضوی در اصفهان جلوه‌ای ویژه بخشیده است و حاضران در سالن استاد فرشچیان این شهر را تحت تاثیر فضایی معنوی  قرار می‌دهد.
این جشنواره صبح روز 23 شهریور 1392 در اصفهان آغاز شد و عصر روز 24 شهریور به کار خود پایان می‌دهد.