30 قصه‌گوی ایرانی و خارجی، راوی قصه‌های رضوی شده‌اند

چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در نخستین روز با قصه‌گویی 18 شرکت کننده‌ی ایرانی و خارجی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 20 قصه‌گوی برگزیده ایرانی و 10‌قصه‌گوی خارجی با حضور در چهارمین جشنواره بین‌المللی رضوی طی 2 روز به روایت قصه‌هایی درباره زندگی امام رضا ‌(علیه‌السلام) خواهند پرداخت  که از این میان در نخستین روز از جشنواره، 13 قصه‌گوی ایرانی و پنج قصه‌گوی خارجی برای کودکان و نوجوانان اصفهانی قصه‌گویی می‌کنند.
فرزانه بدرپور قصه‌گوی برگزیده استان البرز با قصه‌ی "گره چهارم" آغاز‌گر این رویداد فرهنگی است. پس از آن ساغر لطفی‌نژاد از استان تهران، نسترن جوادنیا از کرمانشاه و صادق کیانی مقدم از ایلام به ترتیب قصه‌های " زائر"، "ردپا" و "خادم الرضا" را قصه‌گویی خواهند کرد.
بر همین اساس، در بعدازظهر 23 شهریور، قصه‌های "معامله"، "برنج انجان"، "جهان پهلوان تختی" و "یا ضامن آهو" توسط سمیه امیری از استان لرستان، مریم امینی از اصفهان، علی‌رضا مرد‌علی از تهران و آسیه رحمتی از خوزستان روایت می‌شود.
در ادامه، سمیه پاک‌نژاد از استان یزد، مرضیه توکلی از اصفهان، هیوا ملکی از کردستان، رویا بهادری از خوزستان و معصومه جلالیان از خراسان جنوبی دیگر قصه‌گویانی هستند که در بعدازظهر نخستین روز از چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به ترتیب به بیان قصه‌های " قصه بادام"، "روایت باران"، "دریا"، "معجزه نخلستان" و "آرزوی زیارت" می‌پردازند.
بر اساس این گزارش، لین سیرناگوئیب از کشور کانادا، سلطانات از هندوستان، امیرحسین نبی‌زاده از افغانستان، ساره محمد علی العبادی از عراق و عبیدالله مرتضی قصه‌گویان خارجی روز نخست این جشنواره هستند که ارادت‌شان را به امام رضا (ع) با روایت قصه‌های " سوپ سنگ"، "امام رضا و حدیث طلایی"، "قارا"، "فرمانروا و سلطان" و "امام مهربان" در صبح و بعدازظهر 23 شهریور، ابراز می‌کنند.