علی رئیس در گفتوگو با اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون گفت: «در مورد کار باید بگویم ما با ناشران وارد مذاکره شدیم تا کتابهایی که به لحاظ تصویری و داستان، دو مشخصه داشتند را تبدیل به کتاب انیمیشن کنیم.»
این تهیه کننده عنوان کرد: «اگر بخواهم از خاصیت «هزار و یک داستان» بگویم ما یک مجموعه بسیار نفیس از تصویرگریها و بهترین داستانهای معاصر ایران را جمعآوری کرده و در مجموعهمان به نمایش در آوردهایم.»
وی ادامه داد: «اگرچه این کار با شرایط سخت تولیدی انجام شد، اما ارزشش را دارد، زیرا اگر آیندگان این کتابها را هم در دسترس نداشته باشند، این آثار که در 52 قسمت تهیه شده است، میتواند نمایانگر نخبگان تصویری این دو دهه اخیر باشد.»
علی رئیس اظهار کرد: «ما در کتابهای حوزه کودک بسیار فقر تصویری داریم و بچههای ما اصلاً تصویر خوب نمیبینند، اما این کار از لحاظ تصویری بسیار غنی است.»
وی در مورد جشنواره پویانمایی بیان کرد: «به نظر من جشنواره بسیار عالی و منظم است و وقتی که در فضای جشنواره قدم میزنی از همه جای آن دُر و گهر میبارد، اما کسی نیست از این استعدادهای سرشار استفاده کند و آنها را در یک ویترین خوب به نمایش بگذارد.»
وی بیان کرد: «سطح جشنواره خیلی خوب بود، اما یک چیز خیلی عجیب است. نارضایتی در حرفهایهای انیمیشن و از آن طرف سطح بالای فیلمهای ارایه شده در جشنواره.»
این تهیهکننده تصریح کرد: «بیشتر فیلمسازها از این گلایهمند هستند که هیچ تعاملی در مورد ساخت انیمیشن با آنها نمیشود. از طرف سازمان صدا و سیما به عنوان تنها مشتری فیلمهای انیمیشن هیچگونه حمایتی از فیلمسازها صورت نمیگیرد.
نهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 17 اسفند کار خود را آغاز کرده و تا 21 اسفند ادامه دارد.
https://www.kanoonnews.ir/news/240641/
کد خبر: 240641
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
- چاپ
تهیهکننده فیلم «هزار و یک داستان» گفت: «سطح کار انیماتورهای ما بیشتر از امکاناتی است که در اختیار دارند و باید مسوولان با کمی انعطاف و تعامل با انیماتورها و امکاناتی که در اختیارشان قرار میدهند، سطح انیمیشن را ارتقا دهند.»