https://www.kanoonnews.ir/news/238012/ کد خبر: 238012 تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲ چاپ استانها کهگیلویه و بویر احمد بازدید 3933 انتشار پوستر نهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران اخبار مرتبط بررسی انیمیشنهایی که از مخاطب تاثیر میگیرند نخستین نشست نقد و بررسی پایاننامههای برتر جشنواره پویانمایی برگزار شد داور دوره قبل جشنواره پویانمایی: ارتقای کیفی آثار دانشجویی در جشنواره نهم مشهود است در نخستین جلسه نقد و بررسی آثار جشنواره پویانمایی تاکید شد؛ تکنیک را رها کنیم، به مضمون بپردازیم محمدرضا عابدی در نشست تخصصی «نقش تجربهگرایی در پویانمایی امروز» مطرح کرد: تجربهگرایی مهمتر است یا تجربهاندوزی؟ نمایش بیش از 90 اثر پویانمایی در روز دوم جشنواره «پویانامه»؛ نشریه روزانه جشنواره پویانمایی با استقبال روبرو شد برگزاری اولین کارگاه آموزشی الکساندر پتروف آغاز کار چهارمین بازار ملی پویانمایی با حضور 30 شرکت بزرگ مهدی ارگانی: برای ارتقای انیمیشن، کافی است به جوانان بها دهیم در دومین نشست تخصصی نقد و بررسی پایاننامههای برتر مطرح شد: بررسی شخصیت قهرمان در انیمیشن «بِنتِن» برنامههای روز سوم جشنواره پویانمایی تهران اعلام شد مکس هتلر داور بخش مسابقه بینالملل جشنواره پویانمایی: فیلمهای ایرانی از نظر تکنیکی خیلی قوی هستند کیاوش جاهد پارسا کارگردان فیلم پویانمایی «هفت پیکر»: پیشرفت خوبی داشتیم اما هنوز از آمریکا و ژاپن عقب هستیم معاون کانون بوشهر؛ سهمی از اکران انیمیشنها به گروههای شهرستانی تعلق بگیرد اکبر عالمی: مهمترین دستآورد جشنواره پویانمایی شور و نشاط است ناصر آویژه کارگردان تئاتر کودک و مجری تلویزیون: پویانمایی ایرانی فاصله چندانی با آثار خارجی ندارند بابک نکویی بیان کرد: حضور پررنگ دانشگاهها در عرصه انیمیشن، دستآورد جشنواره پویانمایی نیازمند سازماندهی نیروی انسانی هستیم فردین خلعتبری تاکید کرد: رعایت حق نشر موسیقی در فیلمهای پویانمایی معرفی تازهترین آثار کانون در بازار پویانمایی تهران کارگردان اثر «پنکه» راهیافته به بخش بینالملل جشنواره پویانمایی؛ آهنگساز، موسیقی را مختص انیمیشن ساخت جیانالبرتو بنداتسی داور ایتالیایی: پویانمایی باید پیام خوبی منتقل کند کارگردان انیمیشن جوجه ماشینی؛ تهیهکننده در اغلب کارهای دانشجویی، عنوانی تشریفاتی است علی رئیس: مسوولان با کمی انعطاف و تعامل سطح انیمیشن را ارتقا دهند کارگردان فیلم «پیراکانیا» آینده سینمای انیمیشن خوب است فرشته طائرپور داور بخش سیفژ جشنواره پویانمایی: آثار پویانمایی میتواند روحیه مثبتی برای بچهها ایجاد کند رضا میرکریمی: جشنواره پویانمایی را به دلیل برگزاری بیحاشیه دوست دارم مایا یونشو داور بخش بینالملل جشنواره پویانمایی تهران: کیفیت بالای فیلمها، داوری را سخت کرده بود بخش دانشگاهی در جشنواره پویانمایی حضور چشمگیری داشته است در سومین نشست تخصصی نقد و بررسی پایاننامههای برتر مطرحشد: فهم و معنا در روایت آثار انیمیشن کوتاه تجربی مریم فرحزادی کارگردان نقش هر پرده؛ آثار دانشجویی در حوزه پویانمایی حمایت شوند انتقال بیشترین پیام در زمانی کوتاه با «موشن گرافیکس» بهرام عظیمی: ما همیشه متکی به استعداد جوانانمان بودهایم آثار میرکریمی و بهرام عظیمی در کنار هم روی میز نقد پویانمایی منیژه حکمت؛ استعدادهای پویانمایی قابل رقابت در عرصه جهانی هستند سید هادی سیادتی: انیمیشن به دلیل ابعاد بینالمللی، میتواند در صنایع صادراتی پیشگام باشد بیژن میرباقری؛ استعدادهای جشنواره پویانمایی نیاز به موقعیت کار دارند کارگردان فیلم «من و ما»؛ جشنواره پویانمایی تهران، تنها جشنوارهای که به انیمیشن بها میدهد خسرو معصومی؛ جشنواره پویانمایی تهران، موجب انگیزه جوانان است کارشناس هنری کانون استان مرکزی: ما باید به روز باشیم تا بتوانیم تجربیاتمان را به کودکان انتقال دهیم امیرحسین صدیق: در شهر موشها با استعدادهای انیمیشن آشنا شدم نهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران به ایستگاه پایانی رسید داور روسی جشنواره پویانمایی تهران: حمایت از آثار دانشجویی برایم جالب توجه بود هادی طبسی: نمیخواستم تیزر جشنواره پویانمایی پیچیده باشد طراح پوستر نهمین جشنواره پویانمایی: از گل و مرغ ایرانی ایده گرفتم «مقداد اسدیلاری» کارگردان «سیمرغ»؛ ذائقه بینالمللی را میشناسم رضا بابک: باید برای جوانان زمینهای فراهم شود که بدون دغدغه کار کنند سرپرست امور سینمایی خبر داد: تدارک کانون برای ساخت یک فیلم بلند انیمیشن جشنواره پویانمایی مسیر پیشرفت دانشجویان را باز میکند سیروس حسنپور، جشنواره پویانمایی جایگاه خود را میان هنرمندان پیدا کرده است «زندگی مورچهها» و «چه دنیای قشنگی» در بخش خارج از مسابقه جشنواره پویانمایی در آخرین نشست تخصصی نقد و بررسی پایاننامههای برتر مطرح شد: بررسی شیوههای بیانی نوین در انیمیشن تجربی درنشست تخصصی جشنواره پویانمایی تهران تاکید شد استفاده بهجا از تکنیک سه بعدی در انیمیشن انیمیشن ایرانی باید به رشد و تعالی برسد مناف یحییپور سردبیر دوچرخه: رسانهها میتوانند به رشد پویانمایی کمک کنند برترینهای نهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران معرفی شدند شب طلایی انیمیشنهای برگزیده در نهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران اهدا شد تندیسهای طلایی بخش دینی جایزهی میرکریمی و عظیمی برگزیدگان بخش دانشجویی نهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی معرفی شدند بخش مسابقه بینالملل جشنواره پویانمایی تهران برگزیدگان خود را شناخت مدیرعامل کانون: جشنواره پویانمایی تهران، فرصتی برای تبادل تجربیات هنرمندان است شیوا صادقاسدی برنده جشنواره پویانمایی: خاطرات پدربزرگم را زنده کردم در نهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران: سومین کارگاه آموزشی الکساندر پتروف برگزار شد برنده تندیس نقرهای بخش بینالملل جشنواره پویانمایی: حضور در جمع متخصصان با ارزش است گلناز مقدم، برنده جایزه بهترین فیلمنامه بخش دانشجویی: انیمیشن در ایران رشد کرده است مریم کشکولینیا: «وقتی بچه بودم» برگرفته از ترسهای دوران کودکی است مدیر موسسه فرهنگیهنری استان گلستان؛ بازار پویانمایی همکاری کارگردانها و تهیهکنندگان را افزایش میدهد اکبر عالمی: تفکر «انیمیشن فقط برای کودکان» از بین رفته است مسوول غرفه انجمن سینمای جوان: استقبال خوبی از بازار پویانمایی شد وحید نیکخواهآزاد داور جشنواره پویانمایی: سطح آثار پویانمایی خصوصیها بهتر از دولتیها بود مهدی علیبیگی بهترین انیماتور جشنواره پویانمایی تهران: موضوع حیوانات و پرندههای بهشتی برایم جالب بود نشست «پویانمایی در هنر جدید» برگزار شد برنده جایزه بهترین کارگردانی؛ انیماتورهای دانشجو را حمایت کنید داغترین نشست نقد و بررسی جشنواره پویانمایی برگزار شد وحدت معنایی مهم است برنده بهترین اثر تلویزیونی: پویانمایی خرگوش دهمی به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی بود در بیانیه «آسیفا»ی ایران تاکید شد: به نیروهای جامعه انیمیشن اتکا کنید سهم فیلمهای کانون از جشنواره پویانمایی تهران، پنج جایزه بود مهدی باقری: مسوولان کانون از جشنواره پویانمایی تهران حمایت میکنند