کانون مهم، اثرگذار و ماندگار است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در سفر به استان قزوین با استاندار و جمعی از مسوولان این استان دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار با علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون گفت: فعالیت‌های کانون به لحاظ تاثیرگذاری فرهنگی، ارزشمند بوده و در روستاها که از داشتن مراکز فرهنگی و هنری محدودند، بسیار مفید و موثر است.
استاندار قزوین افزود: تقویت کانون یکی از اولویت‌های کاری ما در حوزه فرهنگی به شمار می‌رود، زیرا می‌تواند کودکان و نوجوانان را در مسیر درستی هدایت کرده و توانمندی ذهنی آنان را در مسیر رشد و توسعه کشور قرار دهد.
داوود محمدی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس نیز در این دیدار با اشاره به نقش فعالیت‌های کانون، گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری در شکل دهی به شخصیت کودکان و پرورش فکری و فرهنگی آنان کمک شایانی می‌کند.
وی کانون را مجموعه‌ای پویا و موفق دانست که می‌تواند بر اساس آموزه‌های ناب اسلامی و با تاسی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، در ارتقای فرهنگی و هنری کشور موثر باشد.
مدیرعامل کانون نیز در این دیدار گفت: توسعه مراکز سیار برای فعالیت در روستاها از اولویت‌های کاری کانون به شمار می‌رود.
حاجیان‌زاده یادآور شد: به دلیل محدودیت روستاییان در دسترسی به امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی، گسترش مراکز سیار می‌تواند در رفع نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان روستایی بسیار موثر باشد.
وی به اجرای طرح کانون مدرسه در تمام استان‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح علاوه بر گسترش دامنه مخاطبان کانون در انتقال بهتر مفاهیم درسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند و خوشبختانه در استان قزوین با هماهنگی خوبی که بین کانون و آموزش و پرورش استان وجود دارد، به خوبی در حال اجراست.
مدیرعامل کانون در پایان خواستار حمایت مسئولان ارشد کشور و نمایندگان مجلس از کانون شد.
در این سفر رضاقمرزاده معاون فرهنگی کانون، مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و سیدمحمدرضا هاشمی رییس کانون زبان ایران مدیرعامل کانون را همراهی کردند.