کد خبر: 287547
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
بازدید 419
توسعه‌ی کشور نیازمند پیوست فرهنگی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در دومین مهرواره‌ی قصه‌گویی مراکز فرهنگی‌هنری کانون ویژه‌ی نوجوانان شرق گلستان از قصه‌گویی به عنوان تکنیک ارزشمند برای تمرین خوب زندگی کردن نام برده و این چنین فعالیت‌های فرهنگی را در راستای توسعه‌ی کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در این مهرواره که با هدف ارتقای مهارت‌های اعضای نوجوان و آمادگی آنان برای حضور موثر در بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور برگزار شد اظهار داشت: قصه‌گویی فعالیتی تکنیکی و مهارتی برای تمرین مهارت‌های زندگی است و امروز مربیان با اجرای قوی و جذاب قصه‌گویان نوجوان حاصل تلاش‌شان را به خوبی دریافت کردند و اعضا هم در فضایی صمیمی متوجه نقاط قوت و گاها ضعف خود شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان با اشاره به این مطلب که انتخاب مناسب یک قصه از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: علاوه بر داشتن مهارت فن بیان و ایجاد ارتباط موثر قصه‌گو با مخاطب، ضروری است موضوع قصه با حساسیت بیشتری انتخاب شود چرا که گاهی با شنیدن یک قصه‌ سرنوشت مخاطبان تغییر می‌یابد.

وی بیان کرد با ظرفیت مطلوبی که در استان گلستان با در نظر گرفتن اقوام مختلف وجود دارد در پی میزبانی بیست و دومین جشنواره بین‌الملی قصه‌گویی در بخش منطقه‌ای هستیم و لازم است هریک از اعضای کودک و نوجوان، خانواده‌ها و مسوولان به سهم خود با معرفی این ظرفیت به تمامی دوستان و همکاران خود در معرفی علاقه‌مندان به مربیان متخصص و هدایت‌گر کانون پرورش فکری و درخشش قصه‌گویان گلستانی سهیم باشند.

این مقام مسوول فرهنگی در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت توسعه همه‌جانبه‌ی کشور اشاره داشته و خاطرنشان کرد: کشوری توسعه می‌یابد که پیوست فرهنگی داشته باشد و این کودکان و نوجوانان هستند که آموزش‌پذیر بوده و آینده‌سازان این مرز و بوم محسوب می‌شوند.

رجب‌نسب افزود: این اقدام فرهنگی در راستای برنامه‌های عدالت‌محور کانون گلستان در سال ۹۸ صورت گرفته و با هدف مهارت‌ورزی کودکان و نوجوانان گلستانی در سراسر استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در ادامه از توجه و حضور امام جمعه شهر دلند، اعضای شورای شهر نمایندگان فرمانداری و مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان رامیان در این برنامه قدردانی کرده و حضور و حمایت مادی و معنوی آنان را موجب دلگرمی نوجوانان و مسوولان کانون و خانواده‌های حاضر دانست.

دومین مهرواره قصه‌گویی ویژه‌ی نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله‌ی مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی دو کانون گلستان که در شهر دلند برگزار شد با روایت ۲۶ قصه‌ با نام‌های «پرنده‌های مهاجر»، «کدو قلقله‌زن»، «قلب مترسک»، «فیل کوچولو دماغت کو»، «بهار دوستی»، «نام بلند»، «آن بالا این پایین»، «ببو»، «خرگوش پرنده»، «ببر جوان انسان پیر»، «نقره ماهی»، «هر کاری راهی داره»، «فرشته‌ای از آسمون»، «خانم کوچولوی خوش‌شانس»، «یخی که عاشق خورشید بود»، «گلدان خالی»، «زال و سیمرغ»، «میخی از خانه پدری»، «دنیا جقدر بزرگ است»، «دفاع مقدس»، «نازگل و گلبانو»، «رستم و سهراب» و اجرای نقالی در لابه‌لای روایت‌ها به کار خود پایان داد.

در این مهرواره از تمامی شرکت‌کنندگان با اهدای لوح تقدیر و خانواده‌های حاضر با اهدای هدایایی به رسم یادبود از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان تجلیل شدند.

گفتنی است در پایان اکرم گلسرخی مربی‌مسوول کانون پرورش فکری شهر دلند به عنوان میزبان این مهرواره و به منظور تقویت کارگاه‌های زمین‌شناسی و تشریح فرآیند سنگ‌ها در کانون به تمامی مسوولان مراکز چند نمونه سنگ‌های معدنی اهدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =