کد خبر: 308619
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
بازدید 206
رونق هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع و پرنشاط همراه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین در هفته ملی کودک با اجرای برنامه‌های متنوع همراه مخاطبان خود هستند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند به دو شیوه حضوری و مجازی برای اعضای خود فعالیت‌های پخش فیلم، قصه‌گویی، اجرای مسابقه، معرفی سرزمین و روخوانی کتاب را انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون آبیک، دو کارگاه نقاشی و کتاب‌خوانی برای دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی امید فردا برگزار کرد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک هم با برگزاری نمایشگاه مجازی آثار کاردستی و نقاشی اعضا، برگزاری کارگاه‌های هنری(نقاشی و کاردستی)،کارگاه نوشتن خلاق، با موضوع(دنیای کودکی و رنگ خوش زندگی)، برگزاری مسابقه و معرفی بازی‌های بومی و محلی به اعضا، همکاری با مدارس در قالب انتشار کارگاه‌های مجازی کاردستی وقصه‌گویی اعضا و مربیان کانون در گروه‌های دانش‌آموزی،معرفی و تقدیر از اعضای برگزیده و فعال مرکز و چند قصه‌گویی شاد، هفته ملی کودک را به مخاطبان خود تبریک گفت.
مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان روز بیستم مهرماه، با برگزاری کارگاه حال خوش مادر و کودک با موضوع شیوه های «برخورد با کودکان و روابط خانواده»، پخش فیلم وپویانمایی، کارگاه کاردستی تکه‌چسبانی، بازی و مسابقه وشعرخوانی و قصه‌گویی همراه مخاطبان خود بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد با حضور اعضای نوجوان پسر، کارگاه های هنری سفال‌گری،کاردستی را اجرا کرد.برگزاری دورهمی (بازی و سرگرمی) با محوریت شعار" کودک، کتاب، هنر و ادبیات" و"کودک، صلح، بازی و نشاط از دیگر فعالیت‌های این مرکز بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون خاکعلی هم برای اعضای خود مسابقه فوتبال دستی، کارگاه نوشتن خلاق و کارگاه بازی و سرگرمی را برگزار کرد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه، جشن هفته ملی کودک را با همکاری دبستان شهدای بانک ملی اقبالیه برگزار کرد. در این جشن فعالیت‌های تلاوت قرآن مجید، اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، نمایش نماهنگ، سخنرانی مدیر دبستان، معرفی شخصیت استاد علی اکبر صادقی با نمایش نماهنگ، معرفی کتاب و شعرخوانی توسط کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون، پخش نماهنگ کودکان صلح ، معرفی فعالیت‌های کانون در قالب مجری-عروسک ، برگزاری مسابقه نقاشی ، شعرخوانی ،قصه‌گویی( بهار و ماهیگیر) بصورت زنده توسط عضو مرکز انجام شد.مدیرکل کانون و معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک استان از جمله مهمانان این برنامه مجازی زنده بودند که 385 دانش‌آموز به همراه خانواده‌های خود به تماشای آن نشستند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین، در روز بیستم مهر، کارگاه آموزشی «قصه گویی و رنگ خوش زندگی» را با حضور «آرزو حقیقی» ( شاعر، نویسنده، پژوهشگر، مدرس قصه گویی و مربی مسوول مرکز نی ریز کانون استان فارس) برگزار کرد. در این کارگاه در ادامه خوش آمدگویی و شعرخوانی عضو مرکز، مهمان ویژه برنامه، با قصه گویی، درباره فایده‌های قصه گویی و اثرگذاری آن در توان حل مساله برای اعضای مرکز سخن گفت.وی درادامه از نتیجه خوب قصه‌گویی و قصه‌خوانی برای ایجاد رنگ خوش زندگی با اعضای مرکز گفت و گو کرد.

از دیگر بخش‌های این برنامه قصه‌گویی عضو مرکز و پاسخ‌گویی مهمان برنامه به پرسش‌های اعضا بود.

معرفی موزه کودک و بازدید مجازی از آن، انجام بازی و سرگرمی ، معرفی چند بازی محلی و گفت و گو درباره بازی‌های دوران قرنطینه و پخش کلیپ های ارسالی اعضا با موضوع بازی در دوران قرنطینه، فعالیت قصه گویی، معرفی و ارسال کتاب و پخش پویانمایی در سامانه شاد مدرسه شاهد آقاجانی از دیگر فعالیت‌های این مرکز در روز پنجم هفته ملی کودک بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان، هم در این روز به مناسبت روزشمار«کودک، کتاب، هنر و ادبیات» فعالیت‌های مجازی متنوعی انجام داد. معرفی کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»

معرفی شخصیت «مهدی آذر یزدی» به عنوان نویسنده کودک و نوجوان، پخش کلیپ از داستان این شخصیت با عنوان «شیر یا خط» و پیام خلاصه‌نویسی توسط اعضا و انتشار آن از جمله این فعالیت‌ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =