نخستین نشست اعضای مرکز تخصصی فیلم و انیمیشن کانون گلستان

اولین نشست جمعی از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون گرگان که حوزه تخصصی فعالیت آنها ساخت فیلم و انیمیشن است، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، نخستین جلسه اعضای تخصصی ساخت فیلم و انیمیشن در تاریخ ۲۰ آبان۱۴۰۰، با حضور کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی‌هنری و ادبی، کارشناس هنری، مسوول روابط عمومی، مربی هنری و جمعی از اعضای مراکز گرگان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

سیدرهبان مسلمی، کارشناس هنری کانون گلستان

در ابتدای جلسه کارشناس هنری کانون گلستان ضمن تشکر از حضور اعضا در این جلسه، گفت: امروزه انیمیشن جزو آثار اثر بخش و پرمخاطب در دنیاست و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در ساخت انیمیشن‌ها می شود.

سیدرهبان مسلمی عقیلی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت اعضایی‌ که در حوزه انیمیشن‌سازی در مراکز کانون گلستان فعالیت می‌کنند، همواره در سطح استانداردهای قابل قبول کار می‌کنند که این قابلیت می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

وی در ادامه به اعضاء تاکید کرد تا با دیدن، شنیدن و فکر کردن به آثار دیگران، توانمندی خود را تقویت کنند.

محمدحسین منتظری، کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی‌هنری و ادبی کانون گلستان

کارشناس مسول فرهنگی‌هنری و آفرینش های ادبی کانون گلستان نیز با بیان ویژگی های یک ‌اثر هنری تصریح کرد: اثر هنری اثری است که بتواند بر مخاطب تاثیر بگذارد و مخاطب نیز بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

محمد حسین منتظری افزود با توجه به منابع مورد استناد برای ساخت یک اثر هنری همچون فیلم و انیمیشن، گفت برای ساخت یک تولید هنری به‌ویژه فیلم و انیمیشن می‌توان از رویدادهای روز اجتماعی، اتفاقات و خاطرات شخصی، آداب و رسوم و رویدادهای فولک،  ادبیات، کتب و حکایات شاعران و نویسندگان استفاده کرد.

وی ادامه داد:  این روزها با وجود انیمیشن‌های زیاد، بیشتر خانواده‌ها به دنبال محیط امنِ فرهنگی و هنری‌اند و کانون می‌تواند فضای امن و امکانات مورد نیاز برای ساخت تولیدات محتوایی فیلم و انیمیشن را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهد.

او در پایان فضا و امکانات مرکز تخصصی فیلم و انیمیشن کانون گلستان و مربیان متخصص را فرصتی مناسبی برای تولید آثار خلاقانه اعضا دانست و از اعضای خواست تا ارتباط بیشتری با آن برقرار نمایند.

سیداحسان مسلمی،مسوول روابط عمومی کانون گلستان

سیداحسان مسلمی، مسوول روابط عمومی کانون گلستان نیز با اعلام اینکه اگر استانداردهای ساخت پویانمایی توسط اعضا رعایت و در نهایت به تولید آن منجر شود، می‌توان با رایزنی دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما امکان پخش آن از رسانه‌های مختلف نیز به‌‎وجود آید.

سایه تکاور صیاد، مربی هنری مراکز کانون گرگان

سایه تکاور صیاد، مربی هنری مراکز گرگان و مسئول مرکز تخصصی فیلم انیمیشن کانون گلستان نیز گزارشی از عملکرد مرکز تخصصی انیمیشن ارائه داد و از برنامه‌ریزی برای حضور اعضا در طول هفته گفت.

اعضای حاضر در این جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه فیلم و انیمیشن پرداخته و مشکلات پیش‌رو را برای کارشناسان حاضر بیان کردند و مقرر شد حل این موارد توسط کارشناسان پیگیری گردد.

نخستین جلسه اعضای تخصصی ساخت فیلم و انیمیشن در تاریخ ۲۰ آبان۱۴۰۰، با حضور کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی‌هنری و ادبی، کارشناس هنری، مسوول روابط عمومی، مربی هنری و جمعی از اعضای مراکز گرگان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =