کد خبر: 311204
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
بازدید 103
ویژه برنامه‌های هفته پژوهش در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع، هفته پژوهش را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هفته پژوهش در سال 1400، با اجرای برنامه‌های متنوع در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین همراه بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه در اولین روز از هفته پژوهش، در فضای مجازی یکی از نخستین بانوان پژوهشگر ایرانی را به اعضای خود معرفی کرد.

در این برنامه« قمر آریان» که از پیشگامان پژوهش در زمینه ادبیات و تاریخ است و کتاب‌ها و مقاله‌های فراوانی در این زمینه دارد به اعضا معرفی شد در ادامه با پخش یک پویانمایی اموزشی اعضا با مراحل و روند یک پژوهش آشنا شدند.

معرفی و روخوانی کتاب‌های علمی و انجام چند آزمایش ساده مانند شکست نور از دیگر فعالیت‌های این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان هم در این هفته فعالیت‌های متنوعی انجام شد.

برگزاری نمایشگاه از کتاب های علمی مرکز،.پخش پویانمایی علمی، اجرای آزمایش‌های علمی با ابزار ساده از جمله فعالیت‌های حضوری این مرکز بود، هم‌چنین در فضای مجازی هفته پژوهش به اعضا معرفی و درباره ابزار و مراحل یک پژوهش دانش‌محور با اعضا گفت و گو شد.

این مرکز هم‌چنین با ساخت پانل گیاهان دارویی به معرفی گیاهان دارویی و خواص آنها با همکاری اعضا پرداخت.نصب گیاهان در پانل و روخوانی مطلب علمی درباره آنها از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

برنامه دیگر این مرکز طرح درخت ایده‌های پژوهشی بود.دراین برنامه درختی تهیه شد که پرسش‌های پژوهشی ساده بر روی آن نصب شده بود و اعضا پاسخ‌های مرتبط به پرسش‌ها را از کتاب آزمایش‌های علمی ساده پیدا می‌کردند و همراه با خوانش برای سایر اعضا بر روی درخت نصب کردند.

اجرای طرح «چرا؟چگونه؟» هم از برنامه‌های هفته پژوهش این مرکز بود که طی آن اعضا با مراحل پژوهش و مفهوم نظریه و فرضیه آشنا شدند.

این مرکز هم‌چنین فعالیت معرفی شخصیت علمی «ابوعلی سینا»در قالب تصاویر و پخش کلیپ را نیز انجام داد.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون استان قزوین در یک وبینار آموزشی با عنوان«پژوهش و مهارت پرسش‌گری»با حضور یکی از مربیان پژوهشگر استان، اعضا با مراحل اولیه شکل‌گیری طرح یک پژوهش و روند انجام آن آشنا شدند.

هم‌چنین به میزبانی مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه، یک ویژه برنامه مجازی برای اعضای چهار مرکز فرهنگی و هنری کانون استان با حضور بیش از 150 عضو برگزار شد در این برنامه یک کارشناس مهمان از اداره آب و فاضلاب استان درباره روش‌های شناخت آب سالم و تحقیق و پژوهش با اعضا گفت و گو کرد و درادامه یکی دیگر از کارشناسان این برنامه چند آزمایش درباره سختی و سالم بودن آب برای اعضا انجام داد.

هم‌چنین به میزبانی این مرکز ویژه برنامه ای در فضای مجازی kpf  برگزار شد. در این برنامه یک کارشناس تحقیق و پژوهش ( معاون اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین) درباره مراحل تحقیق و پژوهش و موضوع پژوهش با اعضا به گفت و گو نشست. بخش پرسش و پاسخ فعالیت پایانی این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد به این مناسبت با حضور 45 عضو کودک و نوجوان فعالیت‌های متنوعی مانند بحث آزاد درباره پژوهش، ایده پردازی اعضا برای انجام پژوهش، برگزاری کارگاه (انجام طرح پروژه شغلی) و معرفی کتاب‌های علمی-پژوهشی انجام شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =