عبدالرضا رادفر، پژوهشگر کرمانشاهی: کودکان را به کاوشگری علاقه‌مند کنیم

نشست پژوهشی ویژه مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمانشاه با حضور دکتر"عبدالرضا رادفر"، محقق، شاعر و پژوهشگر ملی، روز سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ و در محل مرکز آموزش کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست پژوهشی با عنوان"کاوشگری کودک و نوجوان" ویژه مربیان و مربیان‌مسئول‌فرهنگی مراکز سطح شهر کرمانشاه برگزار شد.

بر همین اساس، در این نشست که در آخرین روز از هفته پژوهش برگزار شد، "عبدالرضا رادفر"، شاعر، محقق و پژوهشگر بنام ملی به عنوان مدرس این دوره حضور داشت.

عبدالرضا رادفر در این نشست، با اشاره به اهمیت جایگاه "پژوهش" در زندگی انسان‌ها افزود: بعد از درک نوع هستی که در آن انسان شکل گرفته است و همچنین، بعد از عبور از رفتارهای غریزی و فطری، انسان درگیر پرسش می‌شود.

رادفر همچنین گفت: بشر به دنبال پرسش است. و از اولین دغدغه‌های بشر این است که به دنبال "چیستی" است، که این، همان فطرت است.

محقق کرمانشاهی، با عنوان اینکه؛ ایستادن انسان در مقابل یک سوال، نشان‌دهنده فطرت بشری است، گفت: انسان از موهبت فکر بهره‌مند است و از حواس‌هایش که خداوند به او داده است بهره‌مند می‌شود. بنابراین، هر چقدر بشر، پیرامون خود را بیشتر جستجو می‌کند و می‌بیند، در نتیجه، پرسش‌هایش هم بیشتر می‌شود.

رادفر یکی از حرکت‌های پژوهیدن را آزمون و خطا دانست و افزود: کودک پژوهشگر و کاوشگر باید یاد بگیرد که هم خوب ببیند، هم بشنود و هم بگوید. یادمان باشد؛ فرق آن کس که خوب می‌بیند، با آن کسی که می‌بیند و بصیر نیست، فرق بسیار است.

او به مربیان کانون توصیه کرد؛ حتما قصص قرآنی را که یک گنجینه بزرگ برای شیوه قصه‌گویی است بارها بخوانند.

رادفر همچنین از مربیان کانون خواست تا در مراکز اعضا را راهنمایی کنند که چگونه باید از حواس بهره بگیرند، از پدیده‌ها با دقت عبور کنند،... تا جهانی از حکمت را ببینند.

‌این محقق کرمانشاهی، با اشاره به اینکه هر موضوعی، یک موضوع کاوشی است، گفت: اگر کودکانمان را آموزش دهیم با دیدن هر پدیده ای درنگ کند، کاوشگری شکل گرفته است.

نشست پژوهشی ویژه مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمانشاه با حضور "عبدالرضا رادفر"، محقق، شاعر و پژوهشگر ملی، روز سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ و در محل مرکز آموزش کانون استان کرمانشاه برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =