کد خبر: 325480
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
بازدید 130
کاربرد روانشناسی تربیتی در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان بازشناسی شد

دوره آموزش «کاربرد روانشناسی تربیتی در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری» برای مربیان مسئول و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، دوره آموزش «کاربرد روانشناسی تربیتی در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری» از سوی واحد آموزش اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برای مربیان مسئول فرهنگی و مربیان فرهنگی مراکز کانون استان با حضور دکتر حمدالله منظری توکلی ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد.

بنابر این خبر، حمدالله منظری توکلی دکترای علوم تربیتی ابتدا خلاقیت را تولید ایده یا محصولی نو و مبتکرانه که در برهه‌ای از زمان برای خالق یا هر شخص دیگری رضایت‌بخش باشد دانست و بیان کرد: افراد خلاق انعطاف‌پذیری، ابتکار، تخیل، پشتکار، شوخ‌طبعی، کنجکاوی، تفکر مستقل و خطر پذیری دارند و تغییرپذیرند و ارزیابی نقادانه انجام می‌دهند.

منظری توکلی موانع خلاقیت را به محیطی و فردی تقسیم‌بندی کرد و بعد از پرداختن به جزییات آن تشریح کرد: تغییر، شک و تردید، تعویض قضاوت، معکوس‌سازی و ... می‌توانند تمرین‌های برای افزایش خلاقیت باشند.

مطلب بعدی نشست آموزشی مربیان فرهنگی کانون استان کرمان درباره یادگیری و انواع تفکر بود که با جزییات و به صورت مفصل از سوی استاد واشکافی شد و همچنین هوش لفظی، هوش منطقی ریاضی، هوش بصری فضایی، هوش بدنی جنبشی، هوش اجتماعی، هوش فردی، هوش طبیعت‌گرایانه بحث کاربردی و علمی بعدی این دوره آموزش بود که به صورت کامل تشریح و برای تقویت و پرورش هر مورد در کودکان و نوجوانان تمرین و راه‌کار ارایه شد.

این در حالی است که، روز دوم دوره آموزش «کاربرد روانشناسی تربیتی در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری» با سرفصل ارتباط موثر با مخاطب آغاز شد و با پرداختن به چهار گوشه پنجره جوهری شخصیت ادامه یافت.

استاد علوم تربیتی با معرفی کتاب «انسان موجود ناشناخته»، ارتباط را نشر و انتقال اطلاعات و پیام‌ها دانست و انواع پیام‌های ارتباطی چون شناختی، عاطفی و رفتاری را بیان کرد و ویژگی‌های یک پیام اثربخش را جذابیت، تصویری، کوتاه و موثق بودن، متفاوت و مورد نیاز و شفاف ذکر کرد.

وی ۸۳ درصد یادگیری را از طریق دیدن، ۱۳ درصد را از طریق گوش دادن و چهار درصد را از طریق دیگر حواس بیان کرد و افزود: یک ارتباط موثر باید مبتنی براحترام و تفاهم، همراه با مسئولیت‌پذیری و اهمیت دادن باشد و تاکید بر حق بودن، تحقیر و سرزنش و تمسخر، انکار احساسات، مظلوم‌نمایی و حمله متقابل آفت‌های یک ارتباط خوب و اثرگذار هستند.

کاربرد روانشناسی تربیتی در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان بازشناسی شد

کاربرد روانشناسی تربیتی در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان بازشناسی شد

کاربرد روانشناسی تربیتی در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان بازشناسی شد

کاربرد روانشناسی تربیتی در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان بازشناسی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =