فرمانداران دوستدار کودک معرفی شدند

کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برای پپیشبرد و رسیدن به اهداف عالی خود به همراهی، همکاری و همیاری مسولان خصوصا فرمانداران در هر شهرستان نیاز دارد از این رو براساس چند شاخص 6 فرماندار را که بیشترین تعامل را با کانون داشته‌اند به عنوان فرمانداران دوستدار کودک معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، کودکان و نوجوانان به عنوان میراث‌داران و آینده‌سازان در هر جامعه‌ای، اصلی پذیرفته شده و قطعی است اما توجه به خواسته‌ها و نیازهای آنها و سعی و تلاش در جهت رفع و برآوردن آن نیازها و برطرف کردن مشکلات پیش روی آنها و بها دادن به این گروه سنی به دیدگاه و نظر سیاستمداران و دولتمردان آن جامعه بستگی دارد.

اگر جایگاه و نقش قشر کودک و نوجوان در الویت‌های اول و اصلی سیاست و راهبرد جامعه‌ای تعریف شده باشد برای آن برنامه و چشم‌انداز منظم و مدونی خواهند داشت ولی اگر توجه به این قشر در الویت نباشد به طور قطع آن جامعه در آینده‌ای نه چندان دور دچار آشفتگی اجتماعی و فرو ریختن خواهد شد زیرا نسلی مطابق با اهداف و آرمان‌های جامعه تربیت نکرده و برای رشد، آموزش و پرورش این قشر مهم جامعه سرمایه‌گذاری نکرده است که هزینه کردن و صرف کردن بودجه کشور برای برطرف کردن نیازهای این قشر و توجه به آنها اصل  سرمایه‌گذاری برای آینده‌های دور و تداوم یک جامعه است.

دولتمردان و برنامه ریزان کشور باید بدانند که صفات و ویژگی تنوع‌طلبی، دگرگون‌خواهی، نوآوری، اصلاح‌گرایی، حقیقت طلبی، آزادی‌خواهی و بهبود ساختارهای اجتماعی از خواسته‌ها و صفات گروه سنی و فکری کودک و بیشتر نوجوان است که اگر درست درک شود و در مسیر مطلوب قرار گیرد و در راستای سازندگی استفاده شود، پیشرفت و توسعه جامعه را در پی خواهد داشت که امام خمینی (ره) این مهم را خوب می‌دانست و بخوبی هم بکار می‌گرفت که بارها در سخنرانی‌ها و گفته‌های خود به این مهم اشاره کردهاند:
«شما نگران نباشید. شما در این نهضت شرکت داشتید؛ شما هم خون دادید، شما هم در این نهضت تظاهرات کردید، فریاد زدید؛ سهیم هستید در این نهضت... پا به پای بزرگسالان در این نهضت شرکت کرده‏اند و پا به پای بزرگسالان نهضت را به پیش برده‏اند... امید من به شما دبستانیهاست، امید من به شماست که ان شاء اللَّه مقدرات کشور ما بعد از این در دست شماها باشد و شماها وارث این کشور باشید.»

از این رو کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به عنوان تخصصی‌ترین مرکز کودک و نوجوانان با داشتن 44 مرکز فرهنگی- هنری در سطح استان و کارشناسان و مربیان متخصص برای پپیشبرد و رسیدن به اهداف عالی خود و تعلیم و آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان به همراهی و همکاری و همیاری مسولان نیاز دارد. حال با توجه به عملکرد فرمانداران به عنوان افراد کلیدی در هر شهرستان، کانون براساس چند شاخص چون شرکت مسولان در برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های مختلف کانون، رشد میزان تخصیص بودجه ۱۴۰۲ به نسبت سال گذشته، حمایت و پشتیبانی از کانون در برنانه‌ برون سازمانی، مشارکت دادن  کودکان و نوجوانان در برنامه‌های ملی و  مذهبی شهرستان و توجه ویژه به فعالیت‌های عمومی حوزه کودک و نوجوان، 6 فرماندار را به عنوان همراهان کانون و فرمانداران دوستدار کودک  کانون این سال معرفی می‌کند و از همکاری و دلسوزی آنها نهایت تشکر را دارد که اسامی آنها به شرح زیر است.
آقای مسلم مخفی فرماندار همدان، آقای علی اصغر غفاری آثار فرماندار رزن، آقای کمیل خواستان فرماندار قروه در گزین، آقای سلمان اسماعیلی  فرماندار ملایر، آقای  سید روح الله حسینی فرماندار فامنین و آقای حسین علی شرکائی فرماندار اسدآباد

 

 فرمانداران دوستدار کودک معرفی شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =