برگزاری نشست تخصصی سبک تغذیه و سلامت ذهن و بدن (ویژه بانوان)

عصر سه‌شنبه (۱۲ دی) نشست تخصصی سبک تغذیه و سلامت ذهن و بدن با حضور فاطمه ابوالفتحی، مشاور طب سنتی و سوزنی در مرکز فرهنگی هنری زیباشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، این نشست با حضور کارکنان، مربیان و جمعی از مادران در سالن مرکز فرهنگی هنری زیباشهر بندرعباس برگزار و درمورد سبک تغذیه سالم و طب سنتی گفتگو و نکاتی راجع به سلامت جسم و روان صحبت شد.

فاطمه ابوالفتحی طبیب و مشاور طب سنتی و سوزنی به وعده های مهم غذایی اشاره کرد و گفت: وعده صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی محسوب شده و لازم است که حتما هر روز صبحانه به طور کامل میل شود. خوردن صبحانه کامل باعث تناسب اندام می‌شود. همچنین نخوردن صبحانه عوارضی همچون افسردگی، افت قند خون، زخم معده و... دارد. تخم مرغ ، عسل، کره، شیره خرما، شیره انگور از جمله صبحانه های سالم هستند.

وی ادامه داد: از خوردن انواع فست فود و نوشابه در تمام وعده های غذایی تا حد امکان کاسته شود. سعی کنید در وعده غذایی ناهار از انواع سبزیجات پخته استفاده کنید. وی به خوردن شام در ساعات ۱۸ تا ۱۹ تاکید بسیارکرد، زیرا هضم غذا قبل از خواب شبانه را نیاز سلامتی بدن دانست.

ابوالفتحی منشا بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات بدنی را بی‌توجهی به طبع مزاج‌ دانست و افزود: اگر بتوانیم نوع مزاج خود را به طور دقیق شناسایی و برای اصلاح ضعف‌های آن اقدام کنیم؛ مطمئنا از نظر جسمی و روحی (رفتاری) در شرایط بهتری قرار خواهیم گرفت.خوردن عسل طبیعی، خواب منظم و مناسب، استفاده از گوشت های گرم و.... بهترین نوع پیشگیری از بسیاری از بیماری هاست.

گفتنی است، برخورداری از تغذیه سالم در کنار فعالیت بدنی منظم به حفظ سلامتی جسم و روح در طول عمر کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =