اعطای گواهی شرکت در رویداد جهانی شب رصدی ماه از سوی ناسا به اعضای کانون پرورش فکری رامسر

گواهی شرکت در رویداد جهانی شب رصدی ماه از سوی ناسا به اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رامسر اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، به گفته فاطمه نعمتی سارخانلو، مسئول کانون پرورش فکری مرکز رامسر، رصد آسمان شب با تلسکوپ، یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ در رامسر برگزار شد و در جریان این برنامه، گواهی شرکت در رویداد جهانی شب رصدی ماه که پاییز امسال از سوی ناسا (سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا) برگزار شده بود، به اعضاء کانون رامسر اهدا گردید.

در رویداد ترویجی «شب جهانی رصد ماه» که  در پاییز ۱۴۰۲ برگزار شد؛  شرکت کنندگان ضمن آشنایی با ماه، با تلسکوپ و دوربین دو چشمی، به رصد عوارض سطحی این قمر زمین پرداختند.

۱۰ کودک و نوجوان علاقه‌مند عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز رامسر، پس از حضور در کلاس مقدماتی نجوم در تابستان ۱۴۰۲، زیر نظر و راهنمایی دکتر سیدمهدی میرفتحی (مدرس فیزیک و نجوم)، در دو شب رصدی در پاییز، در این رویداد جهانی شرکت کردند.

فاطمه نعمتی سارخانلو،مسئول کانون رامسر  در انتهای برنامه ضمن تشکر از کلیه شرکت کنندگان و خانواده‌های‌شان که پشتیبان این دوست‌داران کوچک آسمان شب بودند، با تاکید بر تولید محتوای استاندارد و متناسب با سن کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، برگزاری چنین رویدادهایی را مساله مهمی در رشد فکری و تربیتی آنان عنوان کرد.

اعطای گواهی شرکت در رویداد جهانی شب رصدی ماه از سوی ناسا به اعضای کانون پرورش فکری رامسر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =