نشست برخط تربیت در عصر پسا حقیقت در کانون کرمانشاه

در راستای پویش ملی مواجهه با خبر جعلی، نشست برخط "تربیت در عصر پسا حقیقت" با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای پویش ملی مواجهه با خبر جعلی، نشست برخط "تربیت در عصر پسا حقیقت" با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان و آموزش و پرورش استان کرمانشاه  برگزار می‌شود.
اخبار جعلی و گسترش شایعه در رسانه‌های اجتماعی، امروزه معضل بزرگی در همه کشورها شده است. ضرورت این موضوع دولت‌ها را بر آن داشته است تا تکنیک‌های موثر تشخیص راستی‌آزمایی را بررسی کنند. سامانه‌ها و تکنیک‌هایی که برای مقابله با اخبار جعلی تاکنون شناسایی و مورد استقبال واقع شده‌اند، چکیده‌ی گسترش و نفوذ روزافزون رسانه‌های اجتماعی، در کنار فرصت‌هایی نظیر تسهیل فرایند ارتباطات و گردش سریع اطلاعات، تهدیدهای قابل ‌توجهی را نیز به همراه داشته است. یکی از این تهدیدهای مهم، به اجماع متخصصان این حوزه در سراسر جهان، تولید و انتشار خبرهای جعلی است. این فرایند حقیقت‌زدایی گسترده از فضای اطلاع‌رسانی جوامع، موجی از آسیب‌ها و نگرانی‌ها را در سراسر جهان ایجاد کرده است. شکل‌گیری این نگرانی‌ها باعث گشودن مسیر جدیدی از تحقیق‌ها برای مهار به‌هنگام و کاهش اثرهای مخرب اخبار جعلی بر افکار عمومی شده است. در این شرایط سازمان‌های خبری علاوه بر نقش سنتی خود در خبررسانی، وظیفۀ جدید مقابله با اطلاعات غلط برخط و خبرهای جعلی را بر عهده دارند.
اغلب گفته می‌شود که حقیقت در حال نابود شدن است و ما در «عصر پساحقیقت» زندگی می‌کنیم. اما حقیقت یکی از مفاهیم اصلی حیات ماست - شاید اصلی‌ترین مفهوم زندگی‌مان – بعید به نظر می‌رسد که بشر بتواند بدون آن به مسیر خویش ادامه دهد. برای به دست آوردن حقیقت نهایی، باید ببینیم که چگونه ادعای خاص در چیزی مانند یک نظریه یا سیستم کامل جهان به عنوان یک کل قرار می‌گیرد.
بر همین اساس با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان، در راستای پویش ملی مواجهه با خبر جعلی، نشست برخط تربیت در عصر پسا حقیقت، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ و در مرکز شماره ۲ شهر کرمانشاه برگزار می‌گردد.
گفتنی‌است مدرس این دوره محمد صادق جهانبخش از اساتید بنام خواهد بود و به شرکت‌کنندگان در این نشست گواهینامه‌ی معتبر اعطا می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در این دوره‌ی آموزشی به آدرس ذیل مراجعه نمایند.
 @seraj_ksh

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =