کد خبر: 339917
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
بازدید 38
ویژه برنامه «رصد ماه»  در کانون همدان برگزار می‌شود

کارشناس علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: کانون همدان به مناسبت هفته جهانی نجوم ویژه برنامه رصد ماه را در روز چهارشنبه برای علاقمندان به این رشته در مجمتع شهید مدنی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، کارشناس علمی کانون از رصد ماه در این هفته خبر داد و گفت: هفته جهانی نجوم با هدف ترویج علم در دنیا بیش از یک قرن است که برگزار می‌شود و به طور قطع در دنیای امروز برگزاری این رویداد جهانی پلی بین مردم و منجمان، ترویج علم نجوم خواهد شد.

اعظم کیانی ادامه داد: ایران آسمان تاریک و فوق‌العاده‌ای در بیشتر شهر و روستاها دارد که باید این پدیده خدادادی را قدر دانست، در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از آن برخوردار هستند.

وی افزود: از این ظرفیت خدادادی می‌توان با خلاقیت در جهت ترویج علم، علاقه‌مند کردن و آموزش به کودکان و نوجوانان بهره برد.

کیانی با بیان اینکه علم نجوم علمی است در دین اسلام نیز به وجود آن در جهت خداشناسی تاکید شده است، گفت: لازم است که در این حوزه توجه بیشتری صورت بگیرد و سرمایه‌گذاری های خوبی در این راستا توسط مسئولان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال هفته نجوم در ایران از تاریخ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با شعار « نجوم ایران همبستگی و تعامل» اقدام به برگزاری برنامه رصد ماه با حضور مربی نجوم کرده است.

کارشناس علمی کانون گفت: این ویژه برنامه نجومی از ساعت 19 تا 21 روز چهارشنبه در همدان، شهرک مدنی، فاز یک مجمتع شهید مدنی برگزار خواهد شد و حضور برای کودکان و نوجوانان علاقمند آزاد است.

کانون همدان ویژه برنامه رصد ماه را برگزار می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =