بهگزارش روابط عمومی ادارهکل کانون استان گیلان، این جلسه بهمنظور بهرهگیری از ظرفیتهای موسسهها، گروههای مردمی و حلقههای میانی فعال در عرصه فعالیتهای علمی و ارتقای سطح برنامههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این حوزه برگزارشد.
مدیرکل کانون استان گیلان طی این نشست، آموزشهای غیرمستقیم و مهارتآموزی به کودکان و نوجوانان را از اولویتهای این مجموعه خواند و تابستان سال ۱۴۰۳ را سرآغاز توسعه هرچهبیشتر فعالیتهای علمی کانون و توانمندسازی آیندهسازان دانست.
سیدجلیل میرعظیمی همچنین، به فرآیندمحوربودن فعالیتهای کانون و لزوم ادامهیافتن روند اجرای برنامههای علمی پرداخت و تبلیغات و رسانه را یاریگر فعالان این عرصه برای جذب و همراهسازی هرچهبیشتر علاقهمندان ارزیابیکرد.
وی در تبیین نقش فعالان عرصه فعالیتهای علمی در تربیت کودکان و نوجوانانی کنشگر تصریحکرد: ظرفیتهای گروههای مردمی و حلقههای میتواند تاثیربهسزایی در ارتقای آگاهیهای مخاطبان و کیفیتبخشی به برنامههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتهباشد.
ادامهبخش این نشست که روز پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ بهمیزبانی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت صورتگرفت، سجادکوچکنژاد و حمیدرضا قاسمی، بهترتیب معاونان فرهنگی و اداریمالی این مجموعه به طرح موضوعهای مختلف پرداختند.
صحبتهای صغری قامتیمقدم، کارشناس فرهنگی و رابط فعالیتهای علمی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان و ارایه نقطهنظرات و پیشنهادها از سوی نمایندگان مجموعههای علمی، کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان و مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهر رشت، از دیگر برنامههای این نشست درجهت ساماندهی به فعالیتهای علمی و برنامهریزی برای برگزاری همایش علمی در ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ بود.
گفتنیاست در این نشست، نمایندگانی از آموزش و پرورش، محیطزیست، مرکز آموزش رشداندیشه، آموزشگاه هوشپردازان، شرکت سپیدماکیان، موسسههای هوشبرتر، نجمشمال، یارانرادگستر، لکوایران، خانه آموزشی سازک، فعالان حوزه پارک علموفنآوری، خانه رباتیک ایران، هیات شطرنج استان، دانشجویان دانشگاه گیلان، گروههای مردمی، فارغالتحصیلان و دانشجویان مقطع دکترای رشته اختر فیزیک استان و مدرس انجمن عکاسی و فیلمسازی کانون پرورش فکری استان گیلان حضورداشتند.