کد خبر: 341003
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
بازدید 25
بیت تاریخی امام میزبان ارایه دیدگاه تربیتی کودک و نوجوان امام (ره)

مرضیه السادات سجادی نژاد استادیار دانشگاه اراک در بیت تاریخی امام (ره) ضمن تاکید بر غنا و کامل بودن اندیشه و مکتب حضرت امام (ره) در حوزه تعلیم و تربیت دیدگاه ایشان را دیدگاهی چند لایه و عمیق توصیف کرد .

به گزارش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی، به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه نشست تخصصی با عنوان « ارکان تربیتی کودک و نوجوان از دیدگاه حضرت امام خمینی » در بیت تاریخی آن حضرت در شهر خمین روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

این نشست تبیینی به همت اداره کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی برای کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در بستر اداری و همچنین سایر علاقمندان در بستر پیام رسان شاد برگزار شد.

در این نشست تخصصی مرضیه السادات سجادی نژاد استادیار دانشگاه اراک ،حجت‌الاسلام سیدجواد رضوی مدیر بیت تاریخی امام(ره) و موسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) در خمین و صدیقه داود آبادی کارشناس آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی حضور داشتند.

بیت تاریخی امام میزبان ارایه دیدگاه تربیتی کودک و نوجوان امام (ره)
مرضیه السادات سجادی نژاد استادیار دانشگاه اراک به دعوت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با حضور در بیت تاریخی حضرت امام(ره)  از طریق مجازی ارکان تربیتی کودک و نوجوان از دیدگاه و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) ارایه کرد .

استادیار دانشگاه اراک با تاکید بر غنا و کامل بودن اندیشه و مکتب حضرت امام خمینی  (ره) در حوزه تعلیم و تربیت گفت: از بیانات حضرت امام اینگونه برداشت می‌شود که عوامل موثر در فرایند رشد آدمی به چهار دسته محیط ،وراثت، فطرت،  اراده ی فردی تقسیم می‌شود و دیدگاه امام در این حوزه را چند لایه و عمیق توصیف می کنم .

در ادامه مباحث سجادی نژاد عوامل موثر در فرایند رشد آدمی از دیدگاه حضرت امام اشاره کرد  و رویکردی تحلیلی و مقایسه‌ای بین اندیشه و دیدگاه حضرت امام و دیگر رویکردها و دیدگاه‌های روانشناسی برای علاقه مندان برشمرد .

بیت تاریخی امام میزبان ارایه دیدگاه تربیتی کودک و نوجوان امام (ره)
در ادامه نیز سجادی نژاد استادیار دانشگاه اراک نقش خانواده به عنوان مهمترین و سازنده ترین محیط در شکل دهی به شخصیت کودکان از دیدگاه امام مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
در نهایت مرضیه السادات سجادی نژاد تحت عنوان سرنخ‌های تعلیم و تربیت و با ارایه ی مثالهایی از اقدامات حضرت امام، اندیشه و نگاه ایشان در بحث تربیت دینی و ارزشی ، لزوم بازی و ورزش،  حفاظت از نسل جوان در مقابله با تهاجمات فرهنگی ، دستیابی به مبارزه علمی و فرهنگی مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =