سؤالات مکرر کودکان و نوجوانان را با صبر و تحمل پاسخ دهید

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: سؤالات مکرر کودکان و نوجوانان را با صبر و تحمل پاسخ دهید؛ اگر با کودکان و نوجوانان سروکار داریم، باید با زبان خودشان با آنها گفت‌وگو کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، آیین اختتامیه جشنواره «ایران سربلند» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و مربیان این اداره کل برگزار شد.

سؤالات مکرر کودکان و نوجوانان را با صبر و تحمل پاسخ دهید

آیت‌الله مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در این مراسم به طرح روایتی از رسول اکرم(ص) پرداخت و گفت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمود «خداوند همه افرادی را که متولد می‌شوند با فطرت توحیدی آفریده است» لذا تمام کودکان با فطرت پاک معنوی وارد دنیا شده‌اند.

امام جمعه سمنان با اشاره به تاکیدات دین اسلام بر حضور یک کودک یا فرزند در هر خانه افزود: در برخی روایات حتی آمده است که شیطان در خانه‌ای که کودک خردسال در آن زندگی کند وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان در بدو تولد دارای فطرت های پاک الهی هستند، گفت: متاسفانه انسان‌ها با گذشت عمر دچار برخی آلودگی ها می‌شوند و با فطرت توحیدی خود فاصله می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر وظیفه مربیان و والدین برای بازگرداندن کودکان و نوجوانان به فطرت های اصلی آنها اظهار کرد: مربیان و والدین باید میان کودکان و نوجوانان و خداوند متعال ارتباط صمیمانه و معنوی برقرار کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با یادآوری شعر مشهور مولوی در مورد جایگاه حقیقی انسان اظهار کرد: مولوی می‌گوید «روزها فکر من این است و همه شب سخنم، که چرا غافل از احوال دل خویشتنم، از کجا آمده‌ ام آمدنم بهر چه بود، به کجا می‌ روم آخر ننمایی وطنم، مرغ باغ ملکوتم نِیم از عالم خاک چند روزی قفسی ساخته‌ اند از بدنم».

مطیعی استفاده از زبان هنر و قصه‌گویی را برای پرورش فطرت الهی کودکان مورد تاکید قرار داد و گفت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید مهارت پیوند این نسل را با خداوند متعال در خود ایجاد کنند تا با یک رویکرد تربیتی بستر شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان را فراهم آورد.

وی با ابراز امیدواری برای جهش برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دوره مدیریتی جدید اظهار کرد: اگر این رویکرد تربیتی محور برنامه‌ها قرار گیرد بذر ایمان، خداشناسی و معارف الهی بیت(س) در دل کودکان و نوجوانان نهادینه خواهد شد و در آینده جوانه خواهد زد.

مطیعی با بیان اینکه حق و باطل در طول تاریخ همواره در تقابل با یکدیگر بوده‌اند گفت: اگر نتوانیم قلوب پاک کودکان و نوجوانان را با معنویت گره بزنیم، دشمنان و شیاطین آن‌را با انواع روش‌ها تسخیر خواهد کرد لذا کار تربیتی برای کودکان و نوجوانان، خدمتی ماندگار به آنها و جامعه خواهد بود.

سؤالات مکرر کودکان و نوجوانان را با صبر و تحمل پاسخ دهید

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، کودکان و نوجوانان را آینده سازان کشور دانست و گفت: اگر نگرش الهی در دل‌های کودکان و نوجوانان نهادینه شود، مبانی باطل غربی و لیبرالی در اندیشه آنها نفوذ نخواهد کرد.

مطیعی ادامه داد: اگر با کودکان و نوجوانان سر و کار داریم باید با زبان خودشان با آنها گفتگو کنیم که استفاده از ابزار هنر و ادبیات نظیر قصه‌گویی، تئاتر، نقاشی و سرود در این مسیر موثر خواهد بود. وی بازخوانی اتفاقات تاریخ معاصر بویژه وقایع مربوط به انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان را دارای اهمیت دانست و گفت: اگر بتوانیم ارزش‌های خود را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم، فطرت پاک آنها این ارزش‌ها را خواهد پذیرفت و شاهد بهترین نتایج خواهیم بود.

سؤالات مکرر کودکان و نوجوانان را با صبر و تحمل پاسخ دهید

مطیعی با تاکید بر اهمیت دغدغه‌مندی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: اگر یک مربی به ابعاد مختلف کار تربیتی مسلط شود خروجی اقدامات و تلاش‌ها بیشتر نمایان خواهد شد. امام جمعه سمنان با اشاره به حس کنجکاوی و پرسش‌گری کودکان و نوجوانان افزود: مربیان باید بتوانند به بهترین شیوه پاسخگوی سوالات این عزیزان باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تاکید بر تلاش مدیران و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی گفت: اگر خوبی‌ها و بدی ها را با شیوه‌ای هنرمندانه برای کودکان و نوجوانان تبیین کنیم این نسل مسیر زندگی خود را به بهترین وجه انتخاب خواهند کرد.

پایان پیام/م/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =