مربی کتابخانه پستی بندرعباس سفیر دانایی کودکان و نوجوانان روستایی

مریم قنبری مربی کتابخانه پستی بندرعباس با خدمات کتاب رسانی و اجرای فعالیت های فرهنگی سفیر دانایی در روستاهای بندرعباس شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری هرمزگان، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در خصوص خدمات کتابرسانی در کانون اعلام کرد: کانون به سه شکل خدمات خود را به صورت مستقیم در دسترس کودکان ونوجوانان استان قرار می دهد، ۱- کتابخانه های ثابت کانون یا همان مراکز فرهنگی هنری ۲- کتابخانه های سیار روستایی و شهری ۳- کتابخانه های پستی.

وی از وجود دو کتابخانه پستی در استان هرمزگان اشاره کرد که در شهرستان بندرعباس و میناب برای کودکان و نوجوانان روستاها کتاب ارسال می کنند.
پشتکوهی هدف از فعالیت این کتابخانه ها فرصتی برای دسترسی کودکان و نوجوانان روستایی با هدف شناسایی و پرورش ذوق و استعداد و تحقق اهداف بلند مرتبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آینده سازان این سرزمین بیان کرد.

مربی کتابخانه پستی بندرعباس سفیر دانایی کودکان و نوجوانان روستایی
مدیرکل کانون هرمزگان همچنین در خصوص نحوه ارسال این کتاب ها توضیح داد : در قدیم از طریق پست ارسال می شد ولی سالهاست به دلیل هزینه بالای پست از طریق رابطین فعال حوزه کودک و نوجوان که شامل دهیاران ، شورای روستا،  مدیران و آموزگاران این مهم صورت پی پذیرد.
وی بیان کرد:مریم قنبری  مربی فعال ، علاقه مند و دلسوز کتابخانه شهرستان بندرعباس در سال گذشته با ارسال ۶۰۴۵ جلد کتاب برای اعضای کتابخانه‌ ، رتبه ۴ کشور را در کتابخانه های پستی سراسر کشور کسب نمود.بدین ترتیب کودکان ونوجوانان عضو کتابخانه پستی بندرعباس را می توان از  کتابخوان ترین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد.
پشت کوهی اثربخشی کتابخانه پستی در آینده کودکان و نوجوانان استان را بسیار حائز اهمیت دانست.

مربی کتابخانه پستی بندرعباس سفیر دانایی کودکان و نوجوانان روستایی
لازم به ذکر است کتابخانه پستی بندرعباس با ۷۳۷۰ جلد کتاب و ۷۰۹ عضو از سال ۱۴۰۰ بازگشایی گردیده است و ۱۳ روستا را تحت پوشش قرار دارد .
علاقه مندان روستایی  جهت عضویت در کتابخانه پستی می توانند با شماره ۱۲ -۰۷۶۳۳۳۱۳۴۱۱ تماس حاصل نموده و عضو کتابخانه پستی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =