کد خبر: 341847
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
بازدید 36
برگزاری انجمن ادبی شاعران و نویسندگان نوجوان در کانون استان تهران

انجمن ادبی شعر و داستان کانون استان تهران، با حضور «طاهره شهابی» و «فهیمه شانه» و کارشناسان حوزه شعر و داستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳، انجمن  ادبی شاعران و نویسندگان کانون استان تهران، با موضوع قرائت، نقد و بررسی آثار اعضا و با حضور اعضای نوجوان کارگاه های ادبی و باشگاه قاف، معاونین، مربیان و کارشناسان ادبی در سالن کنفرانس شماره ۱ مرکز آفرینش های هنری حجاب برگزار شد.  

برگزاری انجمن ادبی شاعران و نویسندگان نوجوان در کانون استان تهران

بر اساس این گزارش، در این انجمن، «فهیمه شانه»  نویسنده و منتقد ادبی و «طاهره شهابی»  شاعر و منتقد ادبی امروز، در جمع اعضای نوجوان حضورداشته و نقد و بررسی آثار را در دو حوزه داستان و شعر بر عهده داشتند.

فهیمه شانه نویسنده و کارشناس میهمان انجمن نویسندگان نوجوان ضمن نقد و بررسی آثار قرائت شده، توجه اعضا را به بررسی عناصر داستانی سوق داد و در همین راستا نکاتی را درباره انواع داستان بیان کرد و گفت: بعضی از داستان ها با توجه به تجربه زیسته نوشته می شوند اما بعضی از آنها بر اساس یک ایده است که باید قبل از نوشتن درمورد آن ایده پژوهش کنیم و بعد آن را به صورت داستان پیاده کنیم.

وی همچنین تاکید کرد : داستان باید آغاز، میانه و پایان درستی داشته باشد.

در بخش بعدی طاهره شهابی نکات ارزشمندی را  درباره اهمیت و کارکرد ایجاز در شعر بیان کرد و گفت : یکی از ویژگی هایی که در شعرهای کامل وجود دارد این است که همه چیز در پایان بندی شعر بسته می شود و منتظر ادامه نخواهید ماند.

شهابی همچنین به اعضا توصیه کرد حتما در زمینه شعر مطالعه کافی داشته باشند.

برگزاری انجمن ادبی شاعران و نویسندگان نوجوان در کانون استان تهران

در پایان ویدا ملکی معاون فرهنگی استان ضمن تشکر و ابراز خرسندی از حضور اعضای ادبی گفت: قدرت نوشتن بویژه شعر مرا به وجد می آورد. تلاش کنید قلم تان جریان پیدا کند همانند رودی که جریان دارد، سرشار از امید و ذوق و شعف باشید و به راه تان ادامه دهید.

برگزاری انجمن ادبی شاعران و نویسندگان نوجوان در کانون استان تهران

معاون فرهنگی استان در ادامه افزود:  خداوند به شما نگاه خوبی دارد که نعمت نوشتن و سرودن را به شما ارزانی داشته است.

گفتنی است این نشست که از ساعت ۱۰ الی ۱۲/۳۰ به طول انجامید، با مشارکت اعضای فعال ۸، ۱۱، ۱۵, ۱۶، ۱۸، ۲۲، ۲۴، ۳۰، ۳۱، ۳۵، ۴۳  و همراهی مربیان ادبی شان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =