کد خبر: 341913
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
رویکردهای کانون در تابستونتو بساز

گردهمایی مربیان و مدرسین کارگاه های تخصصی تابستان با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این گردهمایی که با حضور ۴۵نفر ازمربیان و مدرسین کارگاه های تابستان به شیوه حضوری و مجازی برگزار شد و با هدف هویت بخشی به مربیان کارگاه های تخصصی و وحدت رویه در تمام استان ؛ سیاست ها و رویکرد کانون از جمله مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان محوری با شعار "تابستانتو بساز" تاکید شد.

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اظهار کرد:کانون مکانی شگفت انگیز است و اساس کار کانون با کتاب و بر محور ایجاد تفکر و اصل تربیت و کاشت بذر ایمان در مخاطبینش است بنابراین هر کسی به کانون پرورش فکری وارد می شود، ضرورت دارد کانون را خوب بشناسد، با رویکردها ، ماموریت و نگاه کانونی آشنا باشد .

ایشان اشاره کردند مربی بودن جایگاه بسیار رفیعی دارد و مربیان کانون در کارگاه های تخصصی هم به دنبال تربیت انسان فرهیخته و دغدغه مند هستند و کارگاه های تخصصی و فعالیت های عمومی ابزاری برای دست یافتن به ماموریت کانون می باشد ‌.وی اظهار کرد: تابستان فرصت ایده آلی برای جذب و پایدار سازی اعضا و مخاطبین است.

رویکردهای کانون در تابستونتو بساز

پروین پشت کوهی در راستای توسعه خدمات و عدالت محوری در تابستان به کودکان کم برخوردار پیک امید را معرفی و از مربیان خواستند در صورت تمایل در این بخش به عنوان حامی نقش آفرینی نمایند تا خدمات با کیفیت برای مخاطبین برگزار شود.

در ادامه نعیم اسدی معاون فرهنگی همچنین با اشاره به وظایف مربیان: به نظم و تعامل با عوامل مرکز، ایجاد آثار برتر برای نمایشگاه تابستانه، شناسایی استعدادها و معرفی به مسئول مرکز،هدایت اعضا به کتاب و کتابخوانی و پوشش اعضا در مرکز را مد نظر قرار دادند.

فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی استان به اهمیت حوزه کتابخوانی و دادن نگاه حرفه ای به مخاطبین در انتخاب کتاب اشاره کرد .

نوشین فرهادی کارشناس آفرینش های هنری استان هرمزگان بیان کرد: در کانون اگرعضوی به کارگاه می آید، هدف ما این است که به نگاه آنها عمق دهیم و ذهنشان را خلاق کنیم و به توضیح این که کارگاه نقاشی و طراحی کدام یک برای کودکان مناسب تر است توضیحاتی را ارائه نمود.و همچنین به بیان این که در حوزه هنری و ادبی از کتار کارهای کانونی استفاده شود تاکید شد و با اشاره به این موضوع که پایان هر ترم نمایشگاهی برگزار می شود از مربیان درخواست کرد که آثار منتخب را نگهداری کنند.

طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی : به معرفی آفرینش های ادبی پرداخت و بعد از آن اولویت خوانش متون ادبی را سعدی خوانی را اعلام کردند.

در انتهای گردهمایی کارگاه آموزشی نحوه تعامل مربی با اعضا و والدین با سرفصل تعهد،کشف استراتژی شخصی مخاطب شناسی برگزار شد. مهرشید شجاعی فوق لیسانس روانشناسی مدرس کانون پرورش فکری کودکان مدرس این نشست بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =