کد خبر: 342054
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
بازدید 8
گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان همزمان با سراسر کشور در روز سه‌شنبه 19 تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مدیر کل کانون پرورش فکری همدان اظهار کرد: کودکان و نوجوانان فعالیت‌های تابستان خود را از خرداد امسال با شعار «تابستانت را بساز» شروع کرد و از روز اول محرم این شعار به «با یاد حسین تابستانت را بساز» تغییر پیدا می‌کند.

معصومه ابراهیمی هژیر افزود: روز اول محرم با رونمایی از کتاب «گل کم تحمل است» آغاز شد که این کتاب مجموعه شعری از اشعار و سروده‌های عاشورایی 40 نفر از شاعران آیینی سراسر کشور است که در این کتاب گزیده‌های از اشعار برگزیده منتشر شده است‌.

وی با بیان اینکه این مجموعه شامل ۷۲ اثر است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، بیان کرد: اشعار پنج تن از شعرای همدانی به ترتیب خانم‌ها ریحانه نوری، نسرین شهبازی، مریم زرنشان و آقای مسعود طاهری عضد و آقای بکتاش در این کتاب منتشر شده است که خانم نوری و آقای بکتاش از مربیان توانمند ادبی کانون همدان هستند و سایر شاعران با کانون همکاری می‌کنند.

ابراهیمی‌هژیر گفت: این مجموعه مناسب گروه سنی نونهال بالای ۹ سال بوده و کودکان و نوجوانان ارتباط خوبی با آن اشعار می‌گیرند.

وی به دیگر برنامه‌های دهه اول محرم در کانون اشاره و تصریح کرد: از سال گذشته کانون ویژه برنامه‌ای با عنوان میهمانان کوچک امام حسین (ع) در روز سوم محرم طراحی کرد که با استقبال خانواده‌ها و مربیان و اعضا روبرو شد و در سال جاری نیز این برنامه همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه روز سوم و شب سوم محرم متعلق به حضرت رقیه(س) است افزود: از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان به صورت همزمان در سراسر کشور گردهمایی کودکان عاشورایی را در تاریخ 19 تیرماه روز سه شنبه از ساعت 18 الی 20 در شهر میدان کربلای مریانج با همکاری هیأت نوجوانان این شهر برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای آن روز برنامه‌های متنوعی را داریم که میدان داری برنامه با خود نوجوانان خواهد بود.

ابراهیمی‌هژیر تصریح کرد: کتاب‌های زیادی در خصوص محرم و قیام امام حسین (ع) در کتابخانه‌های کانون وجود دارد که اعضا می‌توانند آنها را مطالعه کنند و همچنین در روز شنبه نامداران در راستای طرح هما تمامی مراکز در ایام محرم به معرفی عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یارانش خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =