کد خبر: 342078
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
بازدید 29
 18 تیرماه ثبت نام در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری رایگان شد

به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان؛ 18 تیرماه ثبت نام در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رایگان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان،  18 تیر مقارن با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و خالق «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است. 

مرحوم مهدی آذریزدی، ۱۸ تیرماه سال ۸۸ در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت و در حسینیه خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد. 

او آثاری دیگری چون «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه ناقلا»، «گربه تنبل»، «مثنوی» مختص بچه ها، «مجموعه قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) را در کارنامه پربار ادبی خود دارد. 

از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر سال این تاریخ را یک فرصت مغتنم به منظور آشنا کردن کودکان با کتاب و کتاب خوانی می‌داند و برنامه‌های ادبی ویژه‌ای از سوی مراکز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در این خصوص گفت: همدان مهد فرهنگ، ادب و هنر بوده و در زمینه ادبیات در کشور در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد و خاک این دیار نویسندگان بسیاری را در دل خود تربیت کرده است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه رسالت اصلی کانون ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است، ادامه داد: انس اعضای خانواده با کتاب اثر مستقیم بر روی کودکان گذاشته و این انس به آنها منتقل شده و ایجاد رابطه دوستی و الفت بین کودکان و کتاب می‌تواند تضمینی بر استحکام‌بخشی تربیت، آگاهسازی، نخبه‌پروری و فرهیختگی کودکان جامعه شود و اثرات آن را در آینده دید.

وی کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های مهم کشور خواند و تصریح کرد: یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌ها بر روی کودکان و نوجوانان علاقمند کردن آنها با شیوه‌های مختلف به مطالعه است و روز 18 تیرماه می‌تواند یکی از این فرصت‌ها باشد که مربیان، معلمان و والدین ضمن معرفی آذریزدی و آثار او بچه‌ها را با دنیای کتاب، داستان، قصه، افسانه و... آشنا کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه 18 تیرماه عضویت در کتابخانه کانون رایگان است، گفت: در هر مرکز قریب به 13 هزار جلد کتاب مختص کودک و نوجوان وجود دارد

وی به تخفیف برای خرید کتاب در پایگاه دیجی‌کانون اشاره و اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان 956 عنوان کتاب را با تخفیف 20 درصدی عرضه می‌کند.

ابراهیمی‌هژیر افزود: 22 هزار و 634 جلد کتاب با 183 عنوان و 65 عنوان کتاب فیلم از تیرماه سال گذشته تا هفته اول تیرماه امسال در مراکز کانون استان توزیع شده است. 

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری با توجه به تقویت هویت ایرانی- اسلامی و پرداختن به متون کهن ایران زمین، فعالیت کتاب و کتابخوانی خود را بر پایه گلستان سعدی قرار داده زیرا این اثر فاخر یکی از نمونه‌های درخشان ادبیات تعلیمی و اجتماعی است که نوشته‌های آن کوتاه، شیرین و پر از نصایح و پندهای اخلاقی است و سعدی از مضامین قرآنی، روایات و آیات در داستان‌های خود استفاده کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه مراکز همدان موظف به تهیه پانلی در خصوص سعدی شده‌اند، گفت: در مراکز فرهنگی- هنری کانون نمونه‌ای از ابیات سعدی با خطی خوش و با خلاقیت برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این شاعر و نویسنده بزرگ نصب شده و مربیان باید در هر فرصتی برای معرفی آثار او اقدام کرده و از کتاب‌های سعدی روخوانی و روانخوانی داشته باشند.

وی به برگزاری برنامه‌های متنوع ادبی و فرهنگی در مراکز کانون همدان در روز ادبیات کودک و نوجوان و روز قلم خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =