دیدار مدیرکل کانون البرز و امام جمعه کرج

مدیرکل کانون البرز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج از همکاری کانون با برناامه های کتاب محور در ویژه برنامه کرج، شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، زینب عاشری، مدیرکل کانون استان پس از خطبه‌های خطیب جمعه کرج در روز جمعه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ و اهمیت حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی همدانی به حوزه‌ی کودک و نوجوان و گرامی‌داشت روز ادبیات کودک و نوجوان در دفتر ایشان حضور یافته و در پاس به تاکید امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه در استفاده از ادبیات کودک و نوجوان در امور تربیتی این حوزه برخی فعالیت های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را معرفی کرد. 

زینب عاشری در بخشی از این دیدار به توجه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به کتاب و کتابخوانی و عضویت ابن نهاد در شورای سیاستگذاری،کرج شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران و انعقاد تفاهم نامه همکاری در جهت تلاش برای معرفی کرج به عنوان پایتخت کتاب ایران را یکی از فعالیتهای مهم کانون در شهر کرج عنوان کرد. 

وی در ادامه به عنوان دبیر قرارگاه کودک استان، گزارش مشروحی از عملکرد این قرارگاه و تشکیل جلسات ارائه کرده و از برگزاری دوره‌ی تربیت مربی کودک و نوجوان با همکاری سازمان ملی تعلیم و تربیت و فعالان بومی حوزه‌ی کودک استان به عنوان نقطه عطف در استفاده از ظرفیت‌های مردمی و یکی از اثربخش ترین کارهای این قرارگاه سخن گفت.

عاشری در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت حمایت از تولید ملی با توجه به شعار سال و جلب مشارکت های مردمی و تولیدکنندگان و تلاش برای برگزاری دومین دوره ی نمایشگاه نوشت افزار"نوشت البرز" در مصلی کرج اشاره کرد.

گفتنی است ساناز اسفندیاری مجری انجمن ادبی بخوان با ما مسئول اجرای کرج، شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران، زینب عاشری را در این دیدار همراهی کرد.

گفتنی است ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳ به مناسبت سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی نویسنده نام آشنای کودک و نوجوان به نام روز ملی ادبیات کودک، نام گذاری شده و  امام جمعه کرج  روز جمعه ۱۵ تیر ماه در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامی داشت این روز،  ادبیات کودک و نوجوان را از حوزههای مه و مغفول مانده دانسته و خواستار بهره گیری مسئولان فرهنگی از ادبیات کودک و نوجوان در تعلیم و تربیت و تاثیر این هنر در رشد کودکان و نوجوانان شده بودند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =