کد خبر: 342541
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
سوگواری حسینی در مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس

اعضای مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس به مناسبت عزاداری سید و سالار شهیدان ویژه برنامه سوگواری حسینی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، ویژه برنامه‌های ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور اعضا در مرکز کوی پلیس برگزار شد.

سمیه اسلامی مسئول مرکز کوی پلیس بیان کرد: هدف از برگزاری برنامه عاشورایی، آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورایی است. قطعا حضور کودکان در چنین برنامه‌هایی برای آن‌ها یک جرقه ذهنی آماده می‌کند تا بتوانند فرهنگ عاشورایی را یاد بگیرند، دنبال کنند و ذهن پرسشگرشان را به کار گیرند. برگزاری مراسم و عزاداری موجب تقویت دین در بین مردم به ویژه کودکان ونوجوانان می گردد.

وی افزود: مربیان کانون پرورش فکری با در اختیار داشتن فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مذهبی در ایام دهه محرم با تشکیل کارگاه‌های آموزشی و بیان اهداف قیام امام حسین(ع) در واقعه کربلا به کودکان و نوجوانان می پردازند.در این راستا با حضور والدین و اعضا ویژه برنامه سوگواری حسینی با ذکر زیارت عاشورا برگزار شد.

سوگواری حسینی در مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس

اسلامی تصریح کرد: فضا سازی، معرفی کتاب، معرفی سیره و زندگی اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا، شعرخوانی، قصه گویی، دلنوشته و فعالیت کاردستی بخشی از برنامه های اجرا شده در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در مرکز کوی پلیس بود.

در پایان ادامه داد: برای آشنایی کودکان با عاشورا هدف ما این نیست که جریان عاشورا را با جزئیات برای آن‌ها توصیف کنیم بلکه هدف ما ایجاد ذهنیت در آن‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =