کد خبر: 342641
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
بازدید 14
برگزاری نشست مدیرکل و کارشناسان کانون و مسئولان  ستاد برگزاری نماز جمعه کرج

مدیرکل و کارشناسان کانون البرز و مسئولان ستاد برگزاری نماز جمعه کرج در خصوص اجرای فعالیت‌های ویژه کودکان در مصلی کرج، در نشستی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، مسئولان ستاد برگزاری نماز جمعه کرج در این دیدار با اشاره به دغدغه مندی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرج، به بخشی از بیانات ایشان در خصوص توجه به حوزه کودک اشاره کرده و افزودند حضرت آیت‌الله حسینی همدانی  در سخنانشان از تمامی عزیزانی که توانمندی کار قصه‌گویی و کتابخوانی دارند، دعوت کرده‌اند تا فرصتی را برای همکاری با قرارگاه کودک گذاشته  و در جهت پر کردن خلا فرهنگی این حوزه اقدام کنند.

این مسئولان در ادامه به ضرورت ایجاد فضای مناسب برای کودکان در نماز جمعه و اجرای فعالیت‌هایی مانند قصه گویی برای بچه‌ها  صحیت کرده و خواستار انتشار فراخوان و دعوت از تمامی کنشگران و علاقه‌مندان این حوزه شده و گفتند اگر چنانچه این فعالیت به درستی اجرا شود علاوه بر تاثیر عمیقی که در کودکان خواهد داشت، زمینه را برای فعال شدن مساجد محلات و استفاده مناسب از حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی فراهم خواهد کرد.

زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  نیز در سخنانی ضمن تشکر از حضور مسئولان ستاد برگزاری نماز جمعه از دغدغه مندی حضرت  آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده محترم ولی فقیه و  امام جمعه‌ی کرج نسبت به حوزه کودک و نوجوان قدردانی کرده و افزود ایشان ضمن پیشرو بودن در تشکیل قرارگاه کودک و توجه به این حوزه از فرصت نماز جمعه برای بیان مسائل این حوزه استفاده می‌کنند و فرمایشات ایشان در خصوص پویانمایی «بچه زرنگ»که سال گذشته اکران شد و  مباحث ارزشمندشان در مورد روز ادبیات کودک، خود گواه این موضوع است.

این مقام مسئول،  در ادامه به سابقه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه قصه‌گویی و کتابخوانی اشاره کرده و به معرفی بخشی از فعالیت های استانی در چند ماهه اخیر از جمله برنامه‌های «راویان غدیر» و «راویان عاشورا» پرداخت.

مدیر کل کانون البرز، در ادامه به جایگاه مهم مادری و استفاده از این ظرفیت‌های تاثیرگذار اشاره کرده و در مورد استفاده از فعالیت قصه گویی به عنوان یک ابزار تربیتی مفید و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شبکه سازی مادران قصه‌گو و حضور نماینده  قصه‌گویی کانون در محفل‌های مادرانه در مساجد و تکایا  سخن گفته و افزود ما سعی کرده‌ایم که در جهت عمومی سازی فرهنگ قصه گویی گام برداریم.

عاشری در بخش بعدی  این نشست از تصمیم کانون البرز  برای برگزاری نمایشگاه نوشت افزار با عنوان «نوشت البرز» و حمایت از تولید کنندگان بومی استان و معرفی نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی به کودکان و نوجوانان و تسهیل در خرید خانواده‌ها با قیمت مناسب و برگزاری نمایشگاه با کیفیت خوب در استان سخن گفت.

توجه به تربیت دینی کودکان با استفاده از فعالیت‌های متناسب فرهنگی، هنری، ادبی و استفاده از کودکان و نوجوانان برای آموزش  هم سالانشان  از دیگر نکاتی بود که مدیر کل کانون البرز به آن‌ها اشاره کرده و گفت ما سعی داریم برای نخستین بار به مدت یک هفته روزی دو ساعت «حسینیه کودک و نوجوان» را با حمایت مصلی کرج و ستاد برگزاری نماز جمعه برپا کرده و با استفاده از مربیان هدایت گر واعضای علاقه‌مند، فعالیت‌های متناسب و جذابی را به منظور معرفی قیام عاشورا و کودکان عاشورایی اجرا کنیم و در این مسیر از تمامی ظرفیت‌های موجود به ویژه افراد علاقه‌مند و متخصص کمک خواهیم گرفت.

این مقام مسئول برای حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در برنامه‌های فرهنگی ویژه کودک و نوجوان در استان اعلام آمادگی کرده و ضمن معرفی برخی فعالیت‌های کانون مانند تشکیل و اجرای گروه نمایش، ماکت سازی ، روایت گری و ... افزود خوشبختانه کانون در مدت اخیر از طریق شناسایی و شبکه سازی فعالان کودک به نقطه‌ی قابل قبولی رسیده و اکنون از توانمندی‌های این افراد در حوزه های مختلف با دیدگاه‌های گوناگون بهره مند می‌شویم و امیدواریم روز به روز این شبکه قوی تر و فعاال تر عمل کند.

عضو قرارگاه کودک استان همچنین از برگزاری جشنواره قصه‌گویی «بهشت مادری» از سوی شبکه‌های مادرانه استان البرز خبر داد و افزود مصلی می‌تواند محل اجرای این جشنواره باشد.

برگزاری دوره آموزشی برای فعالان کودک از جمله روحانیون فعال در این حوزه، خادمان مساجد و ... به منظور برقراری ارتباط موثر با کودکان از دیگر نکاتی بود که عاشری به آن ها اشاره کرد.

گفتنی است در پایان این نشست که ظهر روز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد، مقرر شد که طرح‌های کانون در حوزه قصه‌گویی، حسینیه کودک و نوجوان و  برگزاری نمایشگاه نوشت افزار به صورت مکتوب به دفتر نماینده ولی فقیه و ستاد برگزاری نماز جمعه کرج اعلام و در صورت تایید نهایی اجرایی شود.

برگزاری نشست مدیرکل و کارشناسان کانون و مسئولان  ستاد برگزاری نماز جمعه کرج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =