تجلیل از دو عضو نوجوان کرمانشاهی در ضیافتی شاعرانه توسط وزیر آموزش و پرورش

ضیافت شاعرانه عنوان نشستی بود که در آن با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و چهره‌های مطرح شعر کشور از تعدادی از اعضای باشگاه قاف که دو عضو نوجوانان کرمانشاهی نیز از این جمله‌اند، تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کرمانشاه، ضیافت شاعرانه عنوان نشستی بود که در آن با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و چهره‌های مطرح شعر کشور از تعدادی از اعضای باشگاه قاف که دو عضو نوجوانان کرمانشاهی نیز از این جمله‌اند، تجلیل شد.
این نشست که در آن محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و حامد علامتی مدیرعامل کانون نیز حضور داشتند، شامگاه روز دوم مرداد ۱۴۰۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران با شعرخوانی شاعران و اعضای نوجوان باشگاه همراه بود.
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوم مرداد ۱۴۰۳ در «ضیافت شاعرانه»‌ای که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور شماری از شاعران نام‌آشنا و اعضای نوجوان باشگاه ادبی قاف کانون برپا شده بود بر لزوم فراهم‌کردن زمینه‌هایی برای کسانی که می‌خواهند به قله‌های ادبی و هنری برسند، با بهره‌گیری از حضور استادان برجسته تاکید کرد.

تجلیل از دو عضو نوجوان کرمانشاهی در ضیافتی شاعرانه توسط وزیر آموزش و پرورش
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این‌که وقتی بحث هنر و ادبیات کودک و نوجوان به‌میان می‌آید معمولا ذهن‌ها به سمت آثاری می‌رود که برای مخاطب کودک و نوجوان تولید شده است حال آن‌که یکی از اساسی‌ترین موضوع‌های کانون آثاری است که آفرینش آن به‌عهده کودکان و نوجوانان باشد. 
حامد علامتی با قدردانی از حمایت‌های رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و همه شاعران و بزرگان ادبیات ایران با این باشگاه گفت: قاف امروز قامت گرفته است و بیش از  ۱۱۰ استعداد نوجوان کنار هم گردآمده­‌اند و مسیر قله فرهنگ و ادب را قدم به قدم مشق می‌کنند. هدف قاف تربیت شاعران و نویسندگان آینده ادبیات ایران است. امروز اگر به قاف نگاه کنید آینده ادبیات ایران را می‌توانید پیش‌بینی کنید. قاف عمر کوتاهی دارد و همچنان نیازمند حمایت همه شماست که از روز نخست پا به پا از بچه‌های قاف حمایت کردید تا این نوجوانان بیاموزند.

تجلیل از دو عضو نوجوان کرمانشاهی در ضیافتی شاعرانه توسط وزیر آموزش و پرورش
قدردانی از ۱۲ نوجوان منتخب شاعر باشگاه قاف کانون بخش دیگری از این مراسم بود که در آن منتخبان نوجوان این باشگاه لوح قدردانی و دیوان پروین اعتصامی را از دست وزیر آموزش و پرورش دریافت کردند.
منتخبان نوجوان شاعر باشگاه قاف با حضور در ضیافت شام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که شامگاه ۲ مرداد ۱۴۰۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار شده بود؛ هم‌چنین ضمن خواندن بخشی از آثار خود به خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود در حضور وزیر آموزش و پرورش پرداختند.

تجلیل از دو عضو نوجوان کرمانشاهی در ضیافتی شاعرانه توسط وزیر آموزش و پرورش
زهرا دیناروند عضو برگزیده باشگاه قاف در این مراسم گفت: درک این‌که این رویداد هیچ وقت در خاطره میزبان می‌گنجد و چه‌قدر چنین رویدادهایی در پیشرفت ما موثرند، آسان نیست. خدا را شکر می‌کنم و از همه کسانی که برای پیشبرد اهداف این کشور تلاش می‌کنند، سپاسگزارم. من امروز در رشته تجربی تحصیل می‌کنم ولی با اطمینان می‌گویم که شعر در هر کجا که باشم و با هر شغلی که انتخاب کنم بخشی از زندگیم خواهد بود.
سوگند میرزایی دیگر عضو برگزیده باشگاه قاف نیز ضمن خواندن یکی از اشعارش گفت: خوشحالم که نوجوانان با همت باشگاه قاف در راس قرار گرفته­اند و امیدوارم قاف با همت ما بتواند به زودی به قله‌ها برسد.

تجلیل از دو عضو نوجوان کرمانشاهی در ضیافتی شاعرانه توسط وزیر آموزش و پرورش
در پایان این مراسم سبحان کریم‌زاده، محمدحسن صادقی از تهران، فاطمه محمدی از قزوین، کوثر ریگی و نفیسه صفدری هر دو از سیستان و بلوچستان، یاسمن امینی از کرمان، ستایش و فاطمه زهرا دوران از اصفهان، سوگند میرزایی و زهرا دیناروند از کرمانشاه، فاطمه حسینی از اردبیل و حانیه شجاعی از فارس به عنوان منتخبان برتر باشگاه قاف از سراسر کشور توانستند لوح تقدیر را به همراه دیوان پروین اعتصامی که از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شده بود، دریافت کنند.
در ضیافت شاعرانه کانون محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون، شماری از شاعران نام‌آشنای کشور و اعضای نوجوان باشگاه قاف به‌همراه مربیان‌شان حضور داشتند.

تجلیل از دو عضو نوجوان کرمانشاهی در ضیافتی شاعرانه توسط وزیر آموزش و پرورش
یادآوری می‌شود در این برنامه با حضور جمعی از استادان برجسته شعر  و ادبیات، ضمن خوانش بخشی از آثارشان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای خود در مورد نحوه آموزش شعر به کودکان و نوجوانان با محوریت نظام آموزش پرورش پرداختند و در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ۱۲ نفر از منتخبان باشگاه قاف اهدا شد.
باشگاه قاف برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی نوجوانان ایرانی زیر نظر مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

تجلیل از دو عضو نوجوان کرمانشاهی در ضیافتی شاعرانه توسط وزیر آموزش و پرورش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =