گام‌های اساسی برای تقویت صنعت اسباب‌بازی برداشته شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهل‌ودومین نشست شورای نظارت بر اسباب‌بازی بر تقویت صنعت اسباب‌بازی تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در بخشی از نشست شورای نظارت که روز سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه اسباب‌بازی بر لزوم تقویت صنعت اسباب‌بازی تاکید کرد و گفت: این صنعت را باید قوی‌تر و پررنگتر از گذشته دید و با خودباوری گام‌های اصولی‌تری برداشت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های سال‌های اخیر صنعت اسباب‌بازی خاطرنشان کرد: با نقطه مطلوب فاصله داریم.

بر اساس این خبر، در ابتدای این جلسه احسان منشی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران به همراه مسئول دبیرخانه این انجمن به ارائه گزارشی از نمایشگاه اسباب‌بازی ایران تویکس پرداختند.

وی در ادامه گفت: در این نمایشگاه که در سالن ۶هزار متری شهر آفتاب برگزار شد ۱۰۰ شرکت تولیدکننده در قالب ۷۹ غرفه حضور داشتند و حدود ۱۰هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند. ۱هزار نوع محصول در گروه‌های مختلف کالایی در این نمایشگاه عرضه شد.

گام‌های اساسی برای تقویت صنعت اسباب‌بازی برداشته شود

منشی افزود: از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع‌های مرتبط با صنعت اسباب‌بازی بود که از جمله می‌توان به نشست روان‌شناسی بازی، تاثیر اسباب‌بازی بر سلامت روان، آمارهای جهانی اسباب‌بازی، تاثیر اقتصاد دیجیتال، مشکلات تولید و فروش و موارد دیگر اشاره کرد.

در ادامه رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران تاکید کرد که سه دغدغه مهم در این حوزه وجود دارد: تامین منابع مالی، سیستم های توزیع و فروش  و فروش مجازی.

در ادامه نشست محمدرضا زارع نماینده وزارت صمت گفت: تا زمانی که صنعت اسباب‌بازی را کوچک و نوپا ببینیم به جایی نمی‌رسیم. نگاه در این حوزه باید تغییر کند و هلدینگ‌های بزرگ درگیر کار شوند. اینکه این صنعت را نو پا بدانیم، مالیات ندهیم و دیگر ساختارهای اساسی را برای این صنعت در نظر نگیریم بلوغی در این حوزه شکل نمی‌گیرد.

گام‌های اساسی برای تقویت صنعت اسباب‌بازی برداشته شود

وی در ادامه افزود: صنعت اسباب‌بازی وقتی شکل می‌گیرد که صنعت‌گران بزرگ به آن ورود کنند و نگاه به این حوزه صنعتی شود.

در ادامه این نشست محمدحسین فرجو دبیر سابق شورای نظارت بر اسباب‌بازی در مورد عدم امکانات و توانمندی‌های لازم برای این صنعت نکته‌هایی را بیان و به رشد این حوزه نسبت به سال‌های پیش اشاره کرد.

یادآوری می‌شود در پایان این جلسه مصوبه افزایش تعرفه‌های خدماتی شورا تصویب و در مورد مصوبه قرارداد با شرکت بازرسی در حوزه واردات مقرر شد ضمن افزایش تعداد شرکت‌های بازرسی نماینده‌ای از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این حوزه حضور نظارتی داشته باشند.

گام‌های اساسی برای تقویت صنعت اسباب‌بازی برداشته شود

گام‌های اساسی برای تقویت صنعت اسباب‌بازی برداشته شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =