کد خبر: 342996
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
بازدید 20
تقدیر مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از «فاطمه سرمشقی»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در مراسمی از تلاش‌های «فاطمه سرمشقی» در عرصه ادبیات کودک و نوجوان قدردانی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مرتضی مزینانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در مراسمی، از تلاش‌های «فاطمه سرمشقی» در عرصه ادبیات کودک و نوجوان قدردانی کرد.

در لوح تقدیر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان خطاب به سرمشقی آمده است: هزاران درود الهی بر شما فرهیخته عزیز که گام‌های ارزشمندتان در مسیر انعکاس موفقیت‌ها، تلاش‌ها و دلدادگی‌های خدمتگزاران فرهنگ و ادب فرزندان این دیار قابل تقدیر است.
در ادامه می‌خوانیم: مفتخریم به همراهی همیشگی شما در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان که برای ما ذی‌قیمت و قابل ارج نهادن است. ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی‌تان، به پاس اینکه خالصانه ما را یاری می‌نمایید، مراتب تقدیر و سپاسمان را نثارتان می‌کنیم.
«فاطمه سرمشقی»، روزی از روزهای سرد 1357 به دنیا آمد. وقتی کوچک بود، طاقچه اتاق امن‌ترین پناهگاهش بود. بعدها که دیگر در آن طاقچه جا نمی‌شد، عاشق پنجره خانه‌شان شد.
از پشت پنجره آدم‌ها را تماشا می‌کرد. دانشگاه درهای تازه‌ای به رویش باز کرد. بعد از آن از کتاب‌های پدر بیشتر سر درمی‌آورد.
از پشت پنجره به کتابخانه پناه برد، هنوز هم همان‌جا ایستاده و کتاب ورق می‌زند! گاه میان داستان‌ها گم می‌شود، آن‌وقت برای پیدا شدن چاره‌ای ندارد جز نوشتن. فاطمه برای شناخت بیشترِ فاطمه باید باز هم بنویسد! قبل از همه «مهرآیین»، دختر هشت‌ساله‌اش داستان‌هایش را می‌خواند.
خانم سرمشقی دوست دارد مهرآیین آرزوهای کودکی خودش را زندگی کند. این بزرگ‌ترین آرزویش برای همهٔ کودکان دنیاست! اولین کتابش فیل‌کوچولو چی‌کار می‌کنی؟ است و کتاب‌های دیگرش شاه شکمو، راز نقاشی‌هایمانی، شاخه‌ای که همه‌چیز را دید و چه کسی خط‌وخال‌ها را برداشته است.


پایان پیام/م/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =