برگزاری همایش روز ملی دریای خزر در کانون رشت

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت همایش«روز ملی دریای خزر» را با همراهی مجموعه‌های فعال در عرصه پاس‌داشت محیط‌زیست برگزارکرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این همایش هم‌زمان با ۲۱ مرداد، روز ملی دریای کاسپین با همراهی محیط‌زیست و جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط‌زیست شهرستان رشت برگزارشد.

طی این همایش، فرزانه باقرزاده عضو هیئت‌علمی موسسه بین‌المللی تاس‌ماهیان خزری، به اهمیت دریاچه خزر از منظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پرداخت.

برگزاری همایش روز ملی دریای خزر در کانون رشت

وی در ادامه، اهمیت صیانت از زیست‌بوم دریای خزر برای کشورهای ساحلی را موردتوجه ‌قرارداد و با اشاره به امضای معاهده منطقه‌ای تهران با حضور کشورهای ایران، جمهوری‌آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و فدراسیون روسیه در ۱۳ آبان سال ۱۳۸۲ گفت: این معاهده گامی مهم در مسیر حفاظت از محیط‌زیست بزرگ‌ترین دریاچه جهان محسوب‌می‌شود.  

باقرزاده هم‌چنین، در ارتباط با موهبت‌های گردش‌گرپذیری، ذخیره گیاهی و جانوری دریای خزر صحبت‌کرد و از اهمیت صادرات خاویار تاس‌ماهیان این دریاچه و فعالیت‌های علمی صورت‌گرفته در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان مولد«مرواریدسیاه» سخن‌گفت.

ادامه‌بخش این مراسم که صبح روز یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ به‌میزبانی مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رشت برگزارشد، صحبت‌های تهمینه شمشادی، عضو جمعیت زنان و جوانان محیط‌زیست شهرستان رشت در زمینه اهمیت صیانت از محیط‌زندگی و پیش‌گیری از آلودگی‌های متوجه طبیعت‌بود.

معصومه ابراری، مسوول مرکز شماره ۳ کانون رشت نیز از دیگر از سخنرانان‌بود و به ارایه مطالبی درارتباط با لزوم حفاظت از محیط‌زیست، به ویژه دریای کاسپین پرداخت.

برپایه این گزارش، برپایی  کارگاه نقاشی با عنوان« من به دریا کمک‌می‌کنم»، نمایش موشن‌گرافی، برگزاری نشست پرسش و پاسخ‌ و اهدای بسته‌های فرهنگی به‌کودکان و نوجوانان، ازدیگر برنامه‌های همایش روز ملی دریای خزر به‌شمارمی‌رفت.

برگزاری همایش روز ملی دریای خزر در کانون رشت

برگزاری همایش روز ملی دریای خزر در کانون رشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =