هدف «قاف» شناسایی استعدادهای ادبی در هر جای ایران است

معاون مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون فکری کودکان و نوجوانان گفت: هدف باشگاه قاف این است که اگر در بین نوجوانان در هر جای کشور استعدادی در زمینه شعر و داستان وجود دارد هدایت شده و رها نشوند.

مریم اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اظهارکرد: یکی از اهداف باشگاه قاف دادن آموزش های تخصصی به نوجوانان و شکوفایی استعدادهای برتر در زمینه شعر و داستان است.

معاون مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: در راستای این هدف، دومین دوره اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور در گلستان برگزار می‌شود و مربیان و مدرسان و اساتید براساس نیازسنجی‌های انجام شده از اعضا، سرفصل‌ها و موضوعاتی را در کارگاه‌ها تدریس می‌کنند.

وی بیان کرد: همسو با این هدف کارگاه‌های نقد و بررسی آثار اعضا به صورت عملی با حضور خود آنان برگزار شده و به آنها کمک می‌شود تا نقاط ضعف و قوت کار خود را بشناسند.

اسلامی نقش آموزش‌های عملی را اثرگذارتر از آموزش‌های صرفا تئوری برشمرد و عنوان کرد: هدف قاف این است که اگر در بین نوجوانان استعدادی در زمینه شعر و داستان  در هر کجای ایران وجود دارد هدایت شده و رها نشوند.

معاون مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: امیدواریم با اجرایی شدن طرح سیمرغ که شناسایی استعدادهای برتر ادبی در تمام مدارس متوسطه ی کشور است روزی برسد که هیچ استعدادی به دلیل دوری از منابع و امکانات از شکوفایی محروم نماند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =