کد خبر: 343494
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
دانش‌آموزان حاضر در اردوی قاف از آبشار کبودوال بازدید کردند

۱۱۰ دانش آموز و نوجوان حاضر در دومین اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور قاف از منطقه گردشگری آبشار کبودوال علی آباد کتول در شرق استان گلستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، هنرجویان نوجوان و دانش آموزان حاضر در دومین دوره اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر کشور عصر امروز (سه‌شنبه ۲۳ مرداد) از منطقه گردشگری کبودوال علی آبادکتول بازدید کردند.

دومین اردوی سال جاری استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه به میزبانی گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول با حضور ۱۱۰ عضو باشگاه دردحال برگزاری است.

کبودوال تنها آبشار خزه‌ای ایران است که با مجموعه ۶ آبشار کوچکتر در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول، دامنه کوه هارون و در عمق دره ای که جنگل های انبوهی آن را پوشانده قرار داشته قرار دارد.

برای رسیدن به این آبشار ۱۲ متری باید از سنگ فرش های پلکانی همانند قلعه رودخان گیلان، مسیری سرسبز، جنگل هیرکانی و رودخانه ای زلال گذر کرد که زمزمه آبش در فضای آرام و سکوت جنگل آرامشی خاص به انسان می بخشد.

این منطقه در ایام مختلف سال گردشگران و علاقه مندان به طبیعت را به سوی خود می کشاند و کمتر مسافری به استان گلستان و علی آبادکتول سفر می کند که بدون دیدن زیبایی ها و آرامش کبودوال از آن خارج شود.

آبشار زیبا و تمام خزه ای کبودوال شهرتی جهانی دارد و در کنار کوه های پوشیده از درختان سر به فلک کشیده و آسمان خراش های طبیعی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =