کد خبر: 343576
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
اردوهای قاف پایه‌گذار تربیت نسل جدیدی از شاعران است

شاعر و طنزپرداز کشور برگزاری اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) را بخشی از یک جورچین و ره‌یافت بزرگ برای پایه‌گذاری نسل جدیدی از شاعران در کشور دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی داوودی مدرس کارگاه‌های  بخش شعر در اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این مطلب گفت: تلاش می‌کنیم در کنار یک بخش مهارتی و فنی به سراغ تربیت و تعلیم اندیشه‌ها، نگاه و باور نوجوانان برویم.

وی افزود: مدرسان و کارشناسان حاضر در این اردوها تلاش می‌کنند تا در کنار ارائه آموزش‌های ادبی بتوانند زمینه شکل‌گیری شخصیت متعالی نوجوانان را فراهم کنند و خلق‌وخو و منش انسانی فراگیران، به شخصیتی فاخر نزدیک شود.

داوودی ادامه داد: برگزاری چنین اردوهایی در سن نوجوانی دستاوردهای دوچندانی دارد، شاید بتوانیم فوت و فن‌های ادبیات را در انجمن‌های ادبی آموزش دهیم اما فقط در این اردوها است که می‌توانیم اندیشه‌ها و باورهای کلان نوجوانان را هدایت کنیم.

نویسنده کتاب «گاهی حواست نیست»، بیان کرد: در این اردوها استعدادهای ناب از نقاط کشور شناسایی و برای آینده مهارتی و شخصیتی آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

شاعر و طنزپرداز کشور هم‌چنین گفت: اردوهای قاف بخشی از یک جورچین و رهیافت بزرگ است تا بتوانیم پایه‌های یک نسل جدید از شاعران را بنا بگذاریم.

دومین اردوی استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور در روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ به میزبانی کانون استان گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول با حضور ۱۱۰ عضو باشگاه در حال برگزاری است.

در سومین روز از این رویداد فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول با همراهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از اردوی ملی ادبی قاف بازدید کردند.

اردوهای قاف پایه‌گذار تربیت نسل جدیدی از شاعران است

همچنین در حاشیه این اردوی ادبی ویژه نوجوانان، کارگاه آموزشی «نوشتن تا نوشتن خلاق» ویژه معلمان شهرستان علی‌آباد کتول نیز با تدریس غلامرضا بکتاش شاعر و متخصص حوزه ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

اردوهای قاف پایه‌گذار تربیت نسل جدیدی از شاعران است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =