کد خبر: 343584
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
«هنر» و «ادبیات» عرصه هویت‌بخشی به نوجوان است

رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هنر، شخصیت نوجوان را شکل می‌دهد و هویت مستقلی ایجاد می‌شود که می‌تواند در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاومت کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت الاسلام محسن بختیاری در حاشیه اردوی باشگاه قاف در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: بنیاد ملی نوجوان در سه سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده اما پایه کار از دهه ۸۰ و از مدارس دولتی آغاز شد.

رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این بنیاد به نوجوانان برای شناخت هویت و کنشگری فعال کمک می‌کند تا استعدادهای خود را پیدا کنند.

وی بیان کرد: نمونه‌های موفق زیادی طی این سال‌ها داشتیم، به گونه‌ای که مدیران، بسیاری از استعدادهای نوجوانان را شناسایی کردند.

بختیاری اضافه کرد: همفکری و هم‌اندیشی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار بنیاد ملی قرار گرفته تا تمرکز بیشتری در عرصه نوجوان داشته باشیم و از فعالیت‌ها و تجربیات کانون استفاده کنیم.

رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: زمانی که نوجوان حالش خوب باشد رسیدن ایران اسلامی به قله قاف راحت‌تر و سریع‌تر امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: هنر یک عرصه و پهنه گسترده‌ای است که بسیاری از استعدادهای متنوع نوجوانان را در بر می‌گیرد و همه این‌ها در قاب هنر اتفاق می‌افتد.

بختیاری با بیان این‌که باید استعدادهای هنری و ادبی دانش آموزان شکوفا شود، گفت: هنر در عین آن که محل کشف استعداد است، می‌تواند در هویت بخشی به نوجوانان کمک کند.

وی تاکید کرد: هنر شخصیت نوجوان را شکل می‌دهد و هویت مستقلی ایجاد می‌شود که می‌تواند در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاومت کند.

رئیس بنیاد ملی نوجوانان گفت: با این شرایط نوجوان به عنصری مبارز و جنگجو تبدیل شده تا در برابر آسیب‌ها مقابله کند.

بختیاری با اشاره به حضور بنیاد در اردوی قاف، تصریح کرد: سعی کردیم از تجربیات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کنیم و تشکیلات نانوشته‌ای در عرصه هنر داشته باشیم تا بستر هویت‌دهی به نوجوانان باشد.

وی گفت: در اردوی قاف نوجوانان رنگارنگی داریم که روی پای خود ایستاده‌اند و هویت مستقل دارند و هنر می‌تواند به بازآفرینی آن کمک کند.

دومین اردوی استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور در روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ به میزبانی کانون استان گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول با حضور ۱۱۰ عضو باشگاه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =