دنیا به قصه گوهای مهربان نیاز دارد

کارگاه آموزشی «چگونه قصه گو شویم» برای نوجوانان مراکز کانون استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی «چگونه قصه گو شویم» با حضور الهام دارابی مدرس قصه گویی و قصه گوی بین المللی و با همت انجمن قصه گویی کانون استان به صورت برخط برای نوجوانان برگزار شد.

 الهام دارابی در این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه انسان ها ذاتا همه قصه گو هستند، افزود: ما این هنر ذاتی را به فن ارتقا می دهیم. 

وی سپس در مورد شناخت قصه و مخاطب گفت: با شناخت قصه و مخاطب، قصه گو سعی می کند قصه مناسبی برای مخاطب آماده نماید، بعد از شناخت قصه گو باید قصه را مناسب سازی کرده و مال خودش بکند. قصه گو باید قصه را تصویر سازی نماید به طوری که شنونده موقع شنیدن قصه با سرعت پایین شروع به تصویر سازی قصه در ذهن خود بکند.

ایشان تصاویر ساخته شده ی افراد از موضوعا ت مختلف را متفاوت خواند. مخاطب در تصویرسازی شخصی قصه اش اختیار تام دارد زیرا هرکس با شنیدن قصه هم ذات پنداری می کند و درقصه زندگی می کند.

دارابی در بخش دیگری از مباحث خود مطرح کرد: دنیا به قصه گوهای مهربان نیاز دارد پس قدر خودتان را که قصه گو هستید بدانید و از قصه گو بودن لذت ببرید.

کلام و تاثیر آن در قصه گویی، زبان بدن، استفاده از ابزار در قصه گویی، تمرین متن خوانی از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود. 

وی در ادامه سخنانش گفت: اول خودتان از قصه لذت ببرید و با مهربانی قصه بگویید تا انشاالله انتقال مناسبی صورت گیرد.

دنیا به قصه گوهای مهربان نیاز دارد

دنیا به قصه گوهای مهربان نیاز دارد

دنیا به قصه گوهای مهربان نیاز دارد

دنیا به قصه گوهای مهربان نیاز دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =